مقالات

بادنمای پارچه ای ریپس چیست و چه کاربردهایی دارد؟

بادنما پارچه ای ریپس

حتما تا کنون نام  باد نمای پارچه ای ریپس به گوشتان خورده است. آیا می دانید پارچه ریپس به چه نوع پارچه ای گفته می شود؟  به طور کلی کاربرد بادنماها چیست؟ چرا باید از باد نما ها در صنایع مختلف استفاده شود؟

اگر بخواهیم تعریف کلی از باد نما داشته باشیم باید بگوییم باد نما ، ابزاری است که جهت وزش باد را نشان می دهد.

در این مقاله ما قصد داریم باعث آشنایی بیشتر شما عزیزان با باد نماهای پارچه ای و کاربرد آن ها شویم و هم چنین به موضوع خرید بادنمای پارچه ای و قیمت آن نیز میپردازیم.

فهرست مطالب:

1-بادنمای پارچه ای ریپس چیست؟

2-کاربرد و کارایی بادنمای پارچه ای؟

3- چرا بادنمای پارچه ای و چرا استفاده از جنس ریپس؟

4-استفاده از بادنمای پارچه ای در صنایع مختلف

5-ابعاد استاندارد اشکال متنوع بادنمای پارچه ای

6-رنگ های خاص بادنمای پارچه ای

7- قیمت بادنمای پارچه ای ریپس

بادنمای پارچه ای ریپس چیست؟

اگر بخواهیم تعریف کلی از باد نمای پارچه ای ریپس داشته باشیم؛ می توان گفت که  این بادنماها به طور کلی به منظور تعیین و تبیین جهت وزش و سرعت نسبی باد در یک محل نصب می شوند. شکل ظاهری این باد نما ها  معمولا به صورت یک لوله مخروطی شکل هستند، که هر دو سر آن باز است  و از جنس پارچه ای با کیفیت مانند  پارچه ریپس طراحی شده است .

بادنمای پارچه ای ریپس را در بلند ترین نقطه یک تیرک عمودی یا دکل نصب می کنند که در معرض جریان هوا قرار داشته باشد. برای نصب بادنمای پارچه ای، بهترین مکان باید در امتداد مسیری باشد که باد درست برخلاف جهت آن در حال وزیدن باشد .

دلیل طراحی  بادنما ها به شکل مخروطی این  است که معمولا انتهای باریک تر بادنماها مقاومت بیشتری دارند و قطر آن ها نیز نسبت به قسمت ورودی بیشتر است  و همین امر باعث شده  که باد نماها  با سهولت بیشتری در آسمان به حرکت دربیایند و  به این ترتیب کارایی بیشتری خواهند داشت

از دیگر کاربرد های  بادنمای پارچه ای می‌توان استفاده در پتروشیمی ها، سیلوها، برجک های مخابراتی، پالایشگاه ها و سایر کارخانجات مواد شیمیایی و ایستگاه های آب و هواشناسی نام برد و همین موضوع نشان دهنده کارایی بسیار بالای باد نمای پارچه ای در صنعت است .

کاربرد و کارایی بادنمای پارچه ای؟

حالا که میدانیم  بادنمای پارچه ای ریپس چیست  قصد داریم با کمک شما عزیزان با کاربرد بادنماهای پارچه ای ریپس نیز آشنا شویم. بادنمای مخروطی پارچه ای به این منظور  در کارخانه های شیمیایی مورد استفاده قرار می گیرند که در صورت نشت مواد خطرناک جهت آن را به ما نشان دهد.

از کاربرد بادنمای پارچه ای ریپس در صنایع مختلف‌میتوان به استفاده آن در  صنایع ورزشی، نظامی، هوانوردی، شیمیایی، حمل و نقل و همچنین  شرایط اضطراری همچون: آتش نشانی شهری، صنعتی، فرودگاهی، دریایی، جنگلی و… اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: بادنما پارچه ای چیست؟

چرا بهتر است از بادنمای پارچه ای ریپس استفاده کنیم ؟

سوالی که امکان دارد برای شما عزیزان مطرح شود این است که که چرا خرید بادنمای پارچه ای ریپس برای هر یک از کاربرد های  مختلف  در همه جا شایع شده است ؟

و به طور کلی چه ویژگی و خاصیتی در پارچه ریپس وجود دارد که باعث می شود بیشتر تمایل برای خرید این نوع جنس پارچه به منظور استفاده در بادنماهای پارچه ای شود.

به طور کلی جنس پارچه ای ریپس  از پنبه می باشد و در رنگ های متفاوت، بافتی بسیار جذاب، ظریف و بسیار نرم و لطیفی دارد. به یکی از ویژگی های این جنس پارچه می‌توان اشاره کرد که مواد استفاده شده در آن ، در برابر فشار باد و هم چنین شرایط جوی بسیار مقاوم هستند.

حال می‌توانیم به این موضوع پی ببریم که چرا بهتر است از باد نمای پارچه ای ریپس استفاده کنیم؟

اگر بخواهیم درباره یکی دیگر از ویژگی های باد نما ی پارچه ای ریپس صحبت کنیم بی شک قیمت این باد نما،  توجه شما عزیزان را جلب خواهد کرد، و همین موضوع باعث می شود با وجود تمام ویژگی های آن، استفاده  از این بادنما بسیار به صرفه باشد. هم چنین نخ های برجسته ای که به صورت اریب در این پارچه استفاده شده است، طراحی باد نمای پارچه ای را بسیار کار ساز کرده است.

نحوه خرید  باد نمای پارچه ای ریپس  در صنایع مختلف :

حال که این نوع باد نما را شناختیم؛  امکان دارد شما عزیزان نیز تمایل به خرید بادنمای پارچه ای ریپس و استفاده از آن در صنعت مورد نظر را داشته باشید، نکته مهمی که باید توجه داشته باشید این است که باد نما را به چه منظور و نیازی خریداری می‌کنید.

شما می توانید هر یک از بادنماهای زیر را با توجه به نیاز خود خریداری کنید :

  • بادنمای یک صفحه ای
  • بادنمای دو صفحه ای
  • کیسه ای
  • صوتی
  • حرارتی
  • پاندلی
  • و…

بنابراین می‌توان به طور کلی بیان کرد  علاوه بر خرید بادنمای پارچه ای ریپس به صورت مخروطی شما  عزیزان می توانید هر یک از این بادنماها را با توجه به نیاز خود، خریداری کرده و استفاده نمایید، در اینصورت قادر به تخمین جهت وزش باد و سرعت آن نیز است.

جالب است بدانیم که برخی از بادنما ها را به شکل خروس طراحی می‌کنند و همین امر باعث شده است ، که به این نوع بادنما، خروس باد نیز گفته شود.

ابعاد استاندارد و اشکال متنوع بادنمای پارچه ای

حال اگر تمایل به  خرید بادنما را دارید، بهتر این است که با توجه به نیاز خود ، به ابعاد ،اندازه ها و شکل های خاص و متنوع باد نما پارچه ای دقت  لازم را داشته باشید.

نکته ای که قبل از خرید بادنمای پارچه ای ریپس باید به آن توجه کامل داشت ، این است  که هر چقدر  قطر بادنمای مور نظر ما بزرگ‌تر باشد ، فشاری که به باد نما وارد می شود بیشتر خواهد بود ،به همین دلیل است که  هنگام خرید ، باید باد نمایی را انتخاب کنیم که قطر آن  متناسب با ارتفاع و مقاومت پایه ی بادنما  باشد.

استانداردترین قطر برای بادنمای پارچه ای ریپس، قطرهای 40، 50، 80 و 90 می باشد.

رنگ های خاص  بادنمای پارچه ای

یکی از ویژگی های  این باد نمای پارچه ای ، رنگ های بسیار متنوع و کاربردی آن میباشد که می توانیم با توجه به نیاز خود رنگ مورد نظر خود را خریداری کنیم. به طور کلی رنگ های خاص و استاندارد باد نمای پارچه ای، به صورت ترکیب قرمز و سفید، نارنجی و سفید و آبی و سفید هستند. بهتر است در هنگام خرید به این رنگ ها توجه ویژه ای داشته باشیم.

به عنوان مثال می‌توان گفت: در حمل و نقل هوایی از ترکیب نارنجی و سفید استفاده می شود به این دلیل که نارنجی در شرایط مه آلود و برفی به راحتی قابل شناسایی میباشد و رنگ سفید هم مکمل خوبی برای این رنگ است.

قیمت بادنمای پارچه ای ریپس

قیمت باد نماهای پارچه ای با توجه به انواع و مدل های خاصی که دارد می‌تواند متفاوت باشد و از آنجایی که این نوع باد نما در ابعاد و اندازه های مختلف و رنگ های متنوع تولید می شود می‌تواند انتخاب خوبی برای خرید شما عزیزان باشد.

قابل ذکر است که نوع و ابعاد بادنما در قیمت آن تاثیر خواهد گذاشت اما در کل قیمت نهایی بسیار مقرون به صرفه است و با توجه به ویژگی های گفته شده این محصول انتخاب خوبی برای خرید هستند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *