مقالات

آشنایی با مراحل تولید لباس کار

تولیدی لباس کار و تجهیزات ایمنی نیک

کمپانی های بسیاری هستند که در زمینه تولیدی لباس کار فعالیت می نمایند. اما آیا می دانید این لباس کارها چگونه تولید می شوند؟ یا این که مهمترین مراحل تولید لباس کار چیست؟ بیشتر کسانی که اقدام به خرید لباس کار می کنند، علاقه مند هستند تا در مورد مراحل تولید آنها اطلاعات بدست آورند.

باید بگوییم تولیدی های لباس، از روش های مختلفی استفاده می کنند. که هر یک از این روش ها، لازمه های مخصوص به خود را دارند. مثلا برای تولید کت و شلوار مسلما باید از دستگاه های متفاوتی نسبت به لباس کار استفاده کرد. اما به طور کلی مراحل تولید لباس ها از بیشتر لحاظ به هم شباهت دارند. که به آنها خواهیم پرداخت.

مراحل تولیدی لباس کار به چه صورت است؟

تولید لباس کار به چندین مرحله خاص وابسته است. از جمله:

1.انتخاب مدل لباس کار

این که لباس کار برای چه محیطی استفاده می شود، مسئله مهمی است که باید حتما پیش از تولید لباس به آن توجه ویژه ای شود. برای این که بدانید چه نوع لباس کاری باید تولید کنید، لازم است به شرکت مورد نظر مراجعه نموده، و بسته به درخواست آنها اقدام به تولید لباس نمایید.

2. انتخاب پارچه لباس کار

دومین مرحله تولیدی لباس کار انتخاب پارچه است. معمولا برای تولید لباس کار، از پارچه های فیلامنتی استفاده می کنند. فیلامنت ها پارچه های متنوعی هستند که می توان از آنها برای تولید لباس کار استفاده کرد. به همین دلیل می توان بسته به رنگ سازمانی، و نظر مشتری، لباس کار مناسب را تولید نمود.

3. طراحی و برش پارچه لباس کار

مرحله سوم تولیدی لباس کار طراحی و برش زدن پارچه مورد نظر است. که این روش به دو صورت سنتی و صنعتی انجام می شود. برش و طراحی لباس کار با روش صنعتی با استفاده از دستگاه های تمام اتوماتیک می باشد. با این روش می توان مدل و طرح لباس کار را با دقت و سایز بندی مناسب انجام داد.

اما روش سنتی برش لباس کار که امروزه دیگر کمتر استفاده میشود، با استفاده از دستان استاد کاران ماهر صورت می گیرد. البته از آنجایی که درصد خطا در این روش برش زیاد است، بیشتر شرکت های تولیدی لباس کار ترجیح می دهند تا از دستگاه استفاده کنند.

4. گلدوزی لباس کار یا چاپ لباس کار

در این مرحله بسته به درخواست مشتری، طرح خاصی ممکن است بر روی لباس کار چاپ یا گلدوزی شود. بسیاری از تولید کنندگان لباس کار به خواست مشتری باید لوگو و آرم شرکت را بر روی لباس کار طراحی کنند. البته این مسئله بسته به شرکت درخواست کننده لباس کار، متفاوت می باشد.

چاپ لباس کار اصولا خود به چندین روش دسته بندی می شود. از جمله چاپ سیلک لباس کار، چاپ سابلیمیشن لباس کار، چاپ وینیل، چاپ لیزی، چاپ کاتری و … . هر یک از این روش های چاپ بر روی تولیدی لباس کار مراحل و تجهیزات خاص خود را دارد.

5. تولید لباس کار و نصب اکسسوری

آخرین مرحله از تولید لباس های کار، تولید و دوخت آن است. که این کار توسط خیاطان حرفه ای، یا توسط دستگاه های دوخت لباس صنعتی انجام می شود. البته باید پیش از این مرحله، با استفاده از دستگاه های خاص، یقه لباس، مچ لباس و دیگر قسمت ها که نیاز به لایه دارند، پرس شوند.

دوخت لباس های کار به روش های مختلفی انجام می شود و از حساسیت بالایی برخوردار است. از این رو لازم است به این مسئله توجه ویژه ای شود. در نهایت نیز باید اقدام به نصب اکسسوری نمود.

از جمله نصب دکمه های لباس کار، مارک لباس کار، اتو کشی لباس، سرنخ زنی لباس و در نهایت نیز بسته بندی. با انجام این مراحل، تولیدی لباس کار صورت پذیرفته است و در اختیار مشتری قرار می گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *