مقالات

معرفی تجهیزات ایمنی برای شرکت نفت

آشنایی با تجهیزات ایمنی برای شرکت نفت

همه ما میدانیم که شرکت نفت یکی از شرکت های پر خطر است که فعالیت در آن نیاز به ایمنی بسیار بالایی دارد. به همین علت بیشتر مهندسانی که در این شرکت در حال فعالیت هستند ، باید از تجهیزات ایمنی کاملی برخوردار باشند، زیرا باید توانایی محافظت از بدن خود در برابر خطرات پیش آمده را داشته باشند. یکی از مهمترین تجهیزاتی که نیاز است در این محیط ها مورد توجه قرار گیرند تا باعث ایمنی افراد شوند، لباس کار مخصوص شرکت نفت میباشد.

یکی از ویژگی های مهم لباس کار استفاده شده در شرکت نفت ، این است که بتواند از بدن در برابر مواد نفتی محافظت کند .

هم چنین محیط کاری شرکت های پتروشیمی، گاز و نفت از حساسیت بالایی برخوردار هستند . به همین منظور استفاده از لباسکار مناسب لازم و ضروری میباشد .

این نکته قابل توجه است که لباس کار باید متناسب با محیط کاری طراحی شده باشد تا کلیه کارکنان بتوانند از آن استفاده کنند.

تولید لباسکار مخصوص شرکت نفت، قابل استفاده هم برای پرسنل و هم کارکنان عزیز می باشد.

به این نکته نیز می‌توان توجه کرد که استفاده از این لباس ها به عنوان تجهیزات ایمنی شرکت های نفت، علاوه بر محافظت از بدن در برابر مواد نفتی ، باعث میشود افرادی که در این شرکت کار می‌کنند به راحتی شناسایی شوند.

آشنایی با تجهیزات ایمنی شرکت نفت

کلاه کار ، لباس کار و دست کش کار ایمنی برای شرکت نفت

 

علت اهمیت استفاده از لباس کار مناسب در شرکت های نفتی

استفاده از لباس کار مناسب دارای اهمیت زیادی میباشد چرا که این لباس ها به منظور ایمنی و حفاظت از کارکنان میباشد . میدانیم که محیط های پالایشگاه و انتقال نفت و گاز نیز دارای خطرات بسیاری هستند. از جمله خطراتی که با آن ها رو به رو هستیم میتوان به نشت گاز ، ایجاد جرقه و آتش سوزی اشاره کرد .

بنابراین باید از تجهیزات و لباس کاری استفاده کنیم که باعث ایمنی و محافظت افراد در برابر این خطرات احتمالی شویم .

یکی دیگر از ویژگی های لباس کار علاوه بر ایجاد ایمنی برای کارکنان ، جنس آن میباشد .

جنس لباس کار و تجهیزات ایمنی به این گونه است که الکتریسیته ایجاد نمیکند. این نکته نیز قابل توجه است که لباس کار منجر به عدم تحرک کارکنان نشود و هم چنین زمان استفاده از آن گرمای زیادی از خود تولید نکند. علاوه بر تمامی ویژگی های گفته شده به این نکته نیز باید توجه کرد که این نوع لباس ها باید از مقاومت و استحکام بالایی برخوردار باشد.

بنابراین به طور کلی میتوان گفت که لباس کاری که مخصوص پالایشگاه های نفت طراحی و تولید میشوند ، باید برای انجام کارهای فنی و عملیاتی مناسب باشند. بهترین نوع پارچه برای تولید این دسته از لباسهای کار ، جنس 100درصد کتان است ، تراکم تار و پود این پارچه حداقل 48 نخ در سانتی متر مربع میباشد و میزان آب رفتگی پارچه حداقل یک سانتی متر در یک متر میباشد.

 

 

 

 

 

استفاده از تجهیزات ایمنی برای جلوگیری از بروز حوادث

هر سال به دلیل رعایت نکردن نکات ایمنی یا کار کردن در شرایط نا امن شاهد میلیون ها حادثه میباشیم که باعث از کار افتادگی و آسیب به افراد و حتی منجر به مرگ میشود . اگر به این حوادث بیشتر توجه کنیم به این موضوع پی خواهیم برد که علت اصلی همه ی این مشکلات عدم استفاده از تجهیزات ایمنی میباشد.

به طور کلی این مشکلات زمانی ایجاد میشود که تجهیزات ایمنی از طراحی درستی بر خوردار نباشند یا تجهیزات تولید شده ویژگی لازم برای استفاده در شرایط کاری پر مخاطره را نداشته باشند. به این صورت نیز میتوان بیان کرد که بروز بیشتر حوادث به دلیل اشتباهات فردی در عدم استفاده از تجهیزات ایمنی میباشد.

 

 

بنابراین برای این که از بروز هرگونه حادثه و خطری جلوگیری کنیم ، لازم است به سراغ تجهیزات خاص برای فعالیت در شرکت های نفتی و پالایشگاهی برویم .

از جمله مهمترین تجهیزاتی که برای این شغل مورد استفاده قرار می گیرد، باید به لباس کار مناسب، دستکش های ضد حریق، کلاه ایمنی، کفش کار مناسب در برابر ضربه و حرارت و … اشاره کنیم.

توجه داشته باشید که  هر کدام از تجهیزاتی که توسط شرکت های تولید کننده لباس کار تولید می شوند، باید تمامی استاندارد های لازم را داشته باشند، تا افراد هنگام کار با مشکلی مواجه نشوند. علاوه بر آن تجهیزات ایمنی که تولید میشوند، باید از بالاترین کیفیت و استحکام برخوردار باشند. تا بتوان آنها را یک محافظ عالی برای فرد در نظر گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *