مقالات

20 نکته مهم که باید هنگام تولید لباس کار به آن توجه نمایید

لباس کار

لباس کار با هدف استفاده در محیط کاری و حین انجام فعالیت به تن کارگران خواهد شد. این نوع لباس موجب می‌شود تا بدن افراد در برابر خطرات و آسیب‌های حین کار محافظت شود. انتخاب لباس کار بسته به نوع فعالیت، محیط کار و مسئولیت محول شده در حین کار انجام می‌شود. به کار بردن آن در مشاغل سخت دارای اهمیت ویژه‌ای است و باید در خرید آن دقت کافی را داشته باشید.

مجموعه نیک سیفتی (ایمن ابزار نیک) در تلاش است محصولات خود را با بهترین کیفیت و با قیمت رقابتی در بازار عرضه نمایید. جهت دریافت قیمت و خرید لباس کار با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

تولید لباس کار

لباس کار پرسنل به عنوان یکی از وسایل فردی و شخصی معرفی می شود و کلیه پرسنل مشغول در انواع مراکز خدماتی و تولیدی بایستی با لباس کار مناسب شغلشان سرکار آماده بشوند.

هنگام خرید لباس کار باید به چه مواردی دقت کنیم؟

با توجه به شرایط کاری متفاوت و بسته به نوع فعالیت لازم است تا افراد در حین کار از لباس کار مخصوص استفاده کنند. به عنوان مثال لباس کار یک کارمند اداری با یک پرستار و فردی که در مشاغل سخت مانند معادن و کارخانه‌ها فعالیت دارد، متفاوت خواهد بود.

لباس کار به عنوان یک محافظ برای بدن افراد به کار برده می‌شود تا از وارد شدن هرگونه آسیب و خطر احتمالی جلوگیری کند. این لباس‌ها در انواع طرح‌ها و رنگ‌ها مختلف متناسب با رده شغلی و محیط کاری توسط کارفرما تهیه شده و در اختیار کارگران قرار داده می‌شود. کارفرما می‌تواند از تولیدی لباس کار بخواهد تا طرح مورد نظر او را دوخته و با قیمتی مناسب‌تر برای کارگران خریداری کند.

همه ما برای ظاهر شدن در جامعه در موقعیت‌های مختلف مانند تفریح، ورزش کردن، پیاده روی، مهمانی و… از لباس مخصوص استفاده می‌کنیم. به همین علت نیاز است تا برای کار در محیط‌های صنعتی و اداری، خرید لباس کار مربوط به حرفه و شغل خود را انجام دهید.

یکی از نکات حایز اهمیت در استفاده از لباس کار علاوه بر پیشگیری از خطرات احتمالی، یکپارچگی. ایجاد نظم بیشتر در محیط کار است. هم چنین با تمایز قائل شدن بین رده‌های مختلف کارگران می‌توان به رحتی آن‌ها را با لباس کار‌های رنگ متفاوت از هم تفکیک کرد.

لباس کار

برای خرید لباس کار لازم است تا افراد نکاتی را مدنظر قرار دهند. با این کار ضمن خرید محصول با کیفیت می‌توانند در هزینه‌ها تا مقدار زیادی صرفه‌جویی کنند. برخی از این نکات عبارتند از:

۱. توجه به سایز لباس کار

یکی از مهم‌ترین نکات در محیط کار، راحتی فرد در لباس خود است. در صورتی که لباس بیش از اندازه تنگ یا گشاد باشد شخص نمی‌تواند عملکرد مناسبی در کار خود داشته باشد. نیاز است تا افراد با توجه به نوع فعالیت و حرفه خود لباس کار را به صورت آزادانه یا سایز مناسب بدن خود خریداری کنند. دقت داشته باشید لباس کار با اندازه کوچک‌تر موجب ایجاد محدودیت حرکتی شده و در نهایت بازدهی کار را کاهش خواهد داد.

۲. توجه به جنس پارچه هنگام تولید لباس کار

جنس پارچه به کار رفته در لباس کار و کیفیت آن بسته به میزان ایمنی مورد نیاز در محیط کار و هم چنین نوع شغل دارد. با توجه به اینکه لباس کار نیاز به شست و شوی مکرر دارد لازم است تا جنس آن علاوه بر ایجاد حس راحتی در برابر شست و شو مقاومت بالایی داشته باشد.

جنس پارچه نامرغوب و بدون کیفیت باعث کاهش طول عمر لباس کار شده و کارگر هزینه گزافی را متحمل خواهد شد. هم چنین پارچه استفاده شده در دوخت لباس کار باید ایمنی بالایی را برای فرد به وجود آورد. به عنوان مثال کار در محیطی که با شعله‌های آتش سر و کار دارند لازم است تا علاوه بر داشتن تهویه مناسب در برابر سوخته شدن نیز مقاومت بالایی داشته باشند. یا کارمندان اداره برق و کسانی که در معرض برق گرفتگی هستند نیاز است تا از پوشش عایق و غیر‌رسانا استفاده کنند. دقت داشته باشید در این نوع لباس نباید به هیچ عنوان اجسام فلزی به کار برده شود.

۳. رنگ لباس کار

رنگ لباس بر اساس نوع حرفه‌ای که مشغول به انجام فعالیت هستید انتخاب می‌شود. در برخی موارد رده‌های مختلفی که در یک محیط کاری وجود دارند نیز می‌توانند برای تفکیک شدن و مشخص شدن جایگاه هر شخص از لباس کار با رنگ‌های متفاوت استفاده کنند. نکته حائز اهمیت در انتخاب رنگ توجه به لباس کار مورد استفاده در شب است. تولید‌کننده لباس کار می‌داند که برای این مورد باید از نوار‌های شبرنگ در دوخت به کار ببرد تا در تاریکی شب با انعکاس نور، فرد قابل تشخیص باشد.

لباس کار

۴. نوع دوخت

هر چه کیفیت دوخت لباس بالاتر باشد در نهایت عمر لباس و ماندگاری او در برابر پارگی و وارد شدن آسیب بیشتر خواهد شد. با توجه به شرایط کاری که افراد از لباس کار استفاده می‌کنند باید از مقاومت مناسب برخوردار باشد.

۵. کیفیت لباس کار

یکی از مهم‌ترین نکات در تولید لباس کار مردانه، میزان کیفیت آن است که تا چه اندازه می‌تواند محافظ جان و بدن او باشد. لباس کار ارزان قیمت مطمئناً از کیفیت کافی برای به کار بردن در مشاغل سخت و دشوار برخوردار نخواهد بود. کارفرما‌ها باید دقت داشته باشند در صورت خرید لباس کار عمده از شرکت‌های معتبر آن را تهیه کنند.

۶. توجه به شرایط آب و هوایی

تأمین سلامتی و ایمنی افراد در حین کار از جمله اهداف تولید‌کننده لباس کار است. شرایط آب و هوایی و نوع فصل کاری موجب می‌شود تا نوع دوخت، جنس پارچه به کار رفته در آن و هم چنین مقدار مقاومت آن از جانب تولیدی لباس کار بیشتر مورد توجه قرار گیرد. به عنوان مثال لباس کاری که در فصل زمستان با هدف ایجاد گرما و محافظت از بدن استفاده می‌شود برای فصل تابستان و هوای گرم مناسب نخواهد بود.

لباس کار

۷. میزان محافظت لباس کار

بیشترین کاربرد لباس کار در مشاغل سخت و دشوار است. برخی از محیط‌های کاری که با مواد شمیایی، اسیدی و… سروکار دارند لازم است تا از لباس کار مخصوص استفاده کنند. این لباس با جلوگیری از نفوذ مواد به بدن از او محافظت می‌کند. نوع دوخت آن باید به صورتی باشد که درز‌ها محکم شده باشند تا آلودگی وارد لباس نشود.

۸. هزینه و قیمت لباس کار

هزینه در تولید لباس کار از جمله مواردی است که در بازه‌های مختلف به دلیل طرح، تنوع و رنگ آن می‌تواند متغیر باشد. تفاوت قیمت بین لباس کار‌های مشاغل گوناگون به دلایل متعددی بستگی دارد. جنس پارچه مورد استفاده، تجهیزات ایمنی جانبی دیگر، نوع دوخت، وسایل به کار رفته توسط تولید‌کننده لباس کار مانند زیپ و دکمه، طرح آن و… از جمله فاکتور‌های تأثیرگذار بر روی قیمت هستند. با توجه به اینکه لباس کار ارزان قیمت نمی‌تواند از کیفت مناسبی برخوردار باشد، بهتر است کارفرما در هنگام خرید لباس کار میزان بودجه خود را تعیین کرده و سپس اقدام به تهیه آن کند.

۹. انتخاب لباس بر اساس استایل

هر شخصی دارای استایل منحصر به فرد خود است. اینکه در هنگام خرید لباس کار به فرم بدن، رنگ پوست، رنگ مو‌ها و… توجه داشته باشید، کمک می‌کند تا در انتخاب لباس موفق‌تر عمل کنید.

لباس کار

۱۰. دستیابی به اندام‌ایده‌آل

از آنجایی که خرید لباس کار اداری برای مشاغل دفتری علاوه بر ایجاد پوشش زیبا و ضروری می‌تواند یک خاصیت اصلاح کنندگی نیز داشته باشد. در صورتی که شخص در تهیه آن دقت کافی داشته باشد می‌تواند ضمن پوشش دادن نقاط ضعف خود، به یک اندام‌ایده‌آل نیز دست پیدا کند.

۱۱. خرید از فروشگاه‌های معتبر

داشتن پوشش مناسب و استفاده از لباس کار خوش دوخت ضمن ایجاد زیبایی بصری کمک می‌کند تا میزان عملکرد فرد افزایش پیدا کند. برای خرید لباس کار عمده می‌توانید این کار را به صورت حضوری و یا آنلاین از فروشگاه‌های معتبر انجام دهید.

۱۲. افزایش اعتبار کاری

اهمیت به کار بردن لباس کار در شرکت‌ها، سازمان‌ها، نهاد‌ها و کارخانه‌های مختلف با هدف ارزش‌گذاری به فعالیت و کاری که انجام می‌شود بسیار بیشتر از سایر موارد مانند کار‌های روزمره خواهد بود.

۱۳. رعایت استاندارد‌های تولید لباس کار

خرید لباس کار بر اساس استاندارد‌های جهانی میزان تأمین ایمنی و محافظت از جان افراد را بیشتر خواهد کرد. به عنوان مثال استفاده از جیب و کمربند در لباس کار‌های مشاغل دشوار به دلیل تجمع آلودگی و به خظر افتادن جان افراد ممنوع است.

لباس کار

۱۴. راحتی لباس

لباس کار باید از لحاظ راحتی به نحوی باشد که به آسانی و با سرعت تعویض شود. در غیر این صورت موجب کلافگی در افراد شده و در نهایت عدم استفاده از آن در محیط کاری را به همراه خواهد داشت.

۱۵. نوع لباس کار

انتخاب نوع لباس کار در هنگام خرید لباس کار مردانه با توجه به نوع شغل و حرفه انجام می‌گیرد. لباس می‌تواند به صورت یک سره یا دو تیکه انتخاب شود.

۱۶. فرم و طراحی لباس

یکی از شرایط تأثیرگذار در انتخاب لباس کار، توجه به شرایط محیط فعالیت است. در برخی موارد افراد ممکن است از لباس‌های آستین کوتاه برای ایجاد راحتی در کار استفاده کنند. مشاغلی که با مواد صنعتی و شیمایی سروکار دارند لازم است تا لباس‌های آستین دار را خریداری کنند.

۱۷. توجه به تجهیزات لباس کار

تجهیزات جانبی لباس کار از جمله کلاه ایمنی، کفش ایمنی، دستکش و… مواردی هستند که در هنگام خرید لباس کار به ویژه مشاغل پر خطر لازم و ضروری هستند.

لباس کار

۱۸. انواع زیپ لباس

زیپ لباس کار بسته به نوع فعالیت کاری می‌تواند دو عدد یا بیشتر باشد. در لباس‌های ساده تنها زیپ وسط لباس و شلوار است. زیپ‌ها در انواع مختلف پلاستیکی (مشکی، نقره‌ای و استخوانی)، فلزی و کامپوزیتی طلایی تولید می‌شوند. زیپ پلاستیکی از کیفیت پایین‌تری نسبت به زیپ فلزی برخوردار است اما لازم است تا در مشاغلی مانند کار با برق از این دست زیپ‌ها استفاده شود.

۱۹. دکمه

از مهم‌ترین اجزای لباس کار می‌توان به دکمه اشاره کرد. در زمان‌های گذشته چسب‌های دو طرفه برای جیب‌ها و سر آستین‌ها کارایی داشته‌اند که به دلیل شست و شوی مکرر لباس دچار خرابی شده و به مرور زمان از میزان چسبندگی آن‌ها کاسته می‌شود. به کار بردن دکمه علاوه بر زیبایی ظاهر لباس باعث افزایش طول عمر آن نیز خواهد شد.

20. تعداد جیب

افراد در حرفه‌های مختلف نیاز به نوع لباس کار مناسب خود دارند. به عنوان مثال کسی که با ابزار‌های متعدد مانند مکانیک سروکار دارد، باید از لباسی استفاده کند که تعداد جیب‌های متعدد و در دسترس داشته باشد. جیب باید به نحوی باشد که در برابر نگهداری وسایل از مقاومت کافی برخوردار باشد.

لباس کار

کلام آخر

لباس کار به عنوان یک پوشش محافظتی از جان و بدن افراد در حین کار مورد استفاده قرار می‌گیرد. خرید لباس کار به عوامل متعددی بستگی دارد که نیاز است کارفرما در هنگام تهیه آن از تولید‌کننده لباس کار به این نکات دقت داشته باشد. کیفیت و مقاومت لباس در برابر پارگی، شست و شو و هم چنین به کار بردن تجهیزات و پارچه‌های مرغوب باعث افزایش طول عمر لباس خواهد شد و به طریقی در هزینه‌های مصرفی صرفه‌جویی ایجاد می‌کند.

سوالات متداول

لباس کار چیست ؟

لباس کار به عنوان یک محافظ برای بدن افراد به کار برده می‌شود تا از وارد شدن هرگونه آسیب و خطر احتمالی جلوگیری کند. این لباس‌ها در انواع طرح‌ها و رنگ‌ها مختلف متناسب با رده شغلی و محیط کاری توسط کارفرما تهیه شده و در اختیار کارگران قرار داده می‌شود.

رنگ لباس کار شب به چه صورت است ؟

برای لباس کار شب باید از نوار‌های شبرنگ در دوخت به کار برده شود تا در تاریکی شب با انعکاس نور، فرد قابل تشخیص باشد.

تفاوت قیمت در لباس کار به چه عواملی بستگی دارد ؟

تفاوت قیمت بین لباس کار‌های مشاغل گوناگون به دلایل متعددی بستگی دارد. جنس پارچه مورد استفاده، تجهیزات ایمنی جانبی دیگر، نوع دوخت، وسایل به کار رفته توسط تولید‌کننده لباس کار مانند زیپ و دکمه، طرح آن و… از جمله فاکتور‌های تأثیرگذار بر روی قیمت هستند.

دیدگاهی در مورد “20 نکته مهم که باید هنگام تولید لباس کار به آن توجه نمایید

  1. کامروا گفت:

    برای خرید پارچه لباس کار تهران کجا بهتره ؟

    1. faranak babaei گفت:

      سلام وقت بخیر دوست عزیز
      با سرچ در گوگل میتوانید مراکز فروش پارچه لباس کار را پیدا کنید .

  2. طهماسبی گفت:

    رنگ لباس کار برق چه رنگی میباشد

    1. faranak babaei گفت:

      سلام وقت بخیر دوست عزیز
      لباس برقکاری بایستی رنگ بین زرد ونارنجی داشته باشد (یا قسمتی از این لباس از این رنگ استفاده گردد ) .

  3. نیکخواه گفت:

    سایز بندی لباس کار بر چه اساسی انجام میشود

    1. faranak babaei گفت:

      سلام وقت بخیر دوست عزیز
      با توجه به استانداردهای انواع لباسکار سایزبندی ها دسته بندی میشوند .

  4. رامتین غلامی گفت:

    با توجه به استاندارد تولید لباس کار جوشکاری بهتره چه جنسی داشته باشه

    1. faranak babaei گفت:

      سلام وقت بخیر دوست عزیز
      بهتر است که لباسکار جوشکاری از جنس جین باشد .

  5. مینا امینی گفت:

    لباس رنگ کاری موجود دارید ؟

    1. faranak babaei گفت:

      سلام وقت بخیر دوست عزیز
      برای اطلاع از موجودی انواع لباس لباسکار لطفا قسمت محصولات سایت را مشاهده فرمایید و یا با شماره های مندرج در سایت تماس بگیرید .

  6. کیا معمولی گفت:

    سایز بندی لباس کار مردانه به چه صورت میباشد

    1. faranak babaei گفت:

      سلام وقت بخیر دوست عزیز
      شما میتوانید با سرچ در گوگل جدول های مربوط به سایزبندی لباس کار را شماهده فرمایید .

  7. کیانی گفت:

    پارچه لباس کار مردانه برای فروش دارید

    1. faranak babaei گفت:

      سلام دوست عزیز
      خیر ما فقط در حیطه فروش انواع لباس کار فعالیت داریم .

  8. بارانا گفت:

    لباس کار سایز بزرگ برای سایز 56 موجود دارید ؟

    1. faranak babaei گفت:

      سلام وقت بخیر دوست عزیز
      برای اطلاع از موجودی انواع لباس کار لطفا قسمت محصولات را مشاهده نمایید و یا با شماره های مندرج در سایت تماس بگیرید .

  9. مینا ترابی گفت:

    تفاوت قیمت بین لباس کاراتون به چه دلیلی است ؟

    1. faranak babaei گفت:

      سلام وقت بخیر دوست عزیز
      همانطور که در بالا گفته شد تفاوت قیمت بین لباس کار‌های مشاغل گوناگون به دلایل متعددی بستگی دارد. جنس پارچه لباس کار، تجهیزات ایمنی جانبی دیگر، نوع دوخت، وسایل به کار رفته توسط تولید‌کننده لباس کار مانند زیپ و دکمه، طرح آن و… از جمله فاکتور‌های تأثیرگذار بر روی قیمت هستند.

  10. نیما قربانی گفت:

    جدول سایز لباس کار مردانه هم لطفا بزارید

    1. faranak babaei گفت:

      سلام وقت بخیر دوست عزیز
      بله حتما بزودی بارگزاری خواهد شد .

  11. محمدزاده گفت:

    مرکز خرید پارچه لباس کار کجاست ؟

    1. faranak babaei گفت:

      سلام وقت بخیر دوست عزیز
      شما با سرچ در گوگل میتوانید مراکز فروش پارچه مخصوص لباس کار را پیدا کنید .

  12. حکمتی گفت:

    شما فروش پارچه لباس کار هم انجام میدهید ؟

    1. faranak babaei گفت:

      سلام وقت بخیر دوست عزیز
      خیر ما فقط در حیطه فروش لباس کار صنعتی فعالیت میکنیم .

  13. احسان بهرامی گفت:

    جنس لباس کار باید چجوری باشه ؟

    1. faranak babaei گفت:

      سلام وقت بخیر دوست عزیز
      لباس کار صنعتی اصولا از جنس کتان، لی و یا فیلامنت دوخته می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *