مقالات

راهنمای خرید لباس کار ضد آب

لباس کار ضد آب

از آنجایی که بروز خطرات در محیط کار می‌تواند با تهدید انسان‌ها خسارات جبران ناپذیری را برای افراد به وجود آورد، رعایت نکات ایمنی در حین کار از الزامات است. به کار بردن لباس کار ایمن به همراه تجهیزات بسته به شرایط محیط کاری از حداقل نکات ایمنی است که برای یک فرد در حال کار دارای اهمیت است.

لباس کار ضد آب یکی از انواع لباس کار است که با کمک راهنمای خرید لباس کار ضد آب می‌توانید مناسب‌ترین آن‌ها را انتخاب کنید.

لباس کار ضد آب

بیشتر لباس کار ضد آب از چندین لایه پارچه یا یک یا چند لایه با یک دافع آب بادوام  (DWR)ساخته شده‌اند. (DWR) ها روکش های پارچه ای هستند که باعث می شوند آب به جای خیساندن در الیاف، قطر های آب تشکیل دهد و روی پارچه بغلتد. این ویژه برای ضد آب کردن پارچه های تنفس پذیر مانند پارچه هایی که در بسیاری از وسایل بارانی کار می بینید، مهم هستند.

انواع لباس ضد آب زمستانی

لباس کار می‌تواند بر اساس شرایط آب و هوایی و فصول مختلف سال در انواع مختلف طراحی و تولید شود. همه ما می‌دانیم که نمی‌توان لباس کار تابستان را در زمستان مورد استفاده قرار داد. زیرا کار در فصول سرد و آب و هوای بارانی و برفی نیازمند لباس گرم همراه با لایه‌های حفاظتی است تا فرد از قرار گرفتن در معرض آسیب‌ها محافظت شود.

لباس کار ضد آب زمستانی در دو نوع متفاوت تولید می‌شود که کارفرما بسته به محیط کاری می‌تواند هر کدام مناسب‌تر است را انتخاب کند.

لباس کار ضد آب

۱. لباس کار ضد آب زمستانی یک سره

همان طور که از نام این لباس مشخص است، طراحی آن به صورت یک سره بوده و قسمت بالا تنه و پایین تنه به یکدیگر متصل هستند. امکان جداسازی این دو قسمت از یکدیگر وجود ندارد. افراد می‌توانند با توجه به شرایط کاری خود و نوع فعالیت در صورتی که احساس راحتی در آن می‌کنند از این نوع لباس استفاده کنند.

۲. لباس کار ضد آب زمستانی دو تکه

معمولاً لباس‌های دو تکه از یک بالاپوش به همراه شلوار تشکیل می‌شود. در لباس ضد آب دو تکه این بخش‌ها شامل کاپشن و شلوار است که با هدف گرم کردن و پوشاندن بدن به کار برده می‌شوند. تکه‌های این لباس از یکدیگر جدا بوده و می‌توان هر کدام را به صورت جداگانه برای مصرف خاصی به کار برد.

در مقایسه اجمالی بین این دو نوع لباس ضد آب زمستانی می‌توان گفت لباس دو تکه با توجه به تعداد جیب‌های بیشتری که دارد می‌تواند گزینه مناسبی باشد. انتخاب هر یک از آن‌ها بسته به شرایط و محیط کاری فرد دارد. از طرفی لباس کار یک سره موجب راحتی کار شده و شخص می‌تواند به صورت آزادانه مشغول به فعالیت شود.

دقت داشته باشید هر دو نوع این لباس‌ها به دلیل ساختاری که دارد مانع وارد شدن هوای زیاد به داخل آن شده و تعریق را افزایش می‌دهد به همین علت برای زمستان بهترین انتخاب خواهد بود. مزیت دیگر لباس کار دو تکه این است که در صورت گرم شدن بدن می‌توان آن را باز کرده و یا به صورت کامل قسمت بالا تنه آن را در آورد.

لباس ضد آب زمستانی

ویژگی لباس کار ضد آب

در کشور ما مشاغل بسیاری وجود دارند که به نحوی با آب سر و کار داشته باشند. به همین علت استفاده از لباس کار ضد آب می‌تواند یک گزینه عالی برای انتخاب لباس کار باشد. با توجه به اینکه تمامی انواع مختلف لباس کار به منظور حفاظت از فرد در محیط کاری طراحی و دوخته می‌شوند، لباس کار ضد آب نیز برای دستیابی به این هدف در انواع متفاوت تولید و به بازار عرضه می‌شود.

توجه به ویژگی‌های لباس کار ضد آب می‌تواند در هنگام خرید آن مفید واقع شود. برخی از این ویژگی‌ها عبارت‌اند از:

  • مقاومت بالا در برابر باد
  • دوخته شده با پارچه‌های عالی و مقاوم در برابر آب
  • وزن سبک
  • ایجاد کامل پوشش دهی بدن
  • قابلیت شست و شوی آسان و راحت
  • نرم و لطیف بودن
  • انعطاف‌پذیری بسیار زیاد
  • دوخت مناسب با ایجاد درز‌های قوی برای جلوگیری از نفوذ آب
  • ماندگاری طولانی مدت

جنس پارچه‌ی لباس کار ضد آب

همان طور که گفته شد، لباس کار ضد آب با هدف محافظت افرادی که در شرایط آب و هوایی سخت و یا محیط کاری آبی هستند مورد استفاده قرار داده می‌شود. برای اینکه این لباس‌ها از مقاومت بالایی برخوردار باشند لازم است تا جنس پارچه آن‌ها نیز به صورتی باشد که از نفوذ آب و مایعات به داخل جلوگیری کرده و نتواند آن‌ها را از خود عبور دهد.

لباس کار ضد آب

انواع پارچه ضد آب

لباس کار ضد آب از پارچه‌های دارای مقاومت بالا در برابر نفوذ آب و مایعات طراحی و دوخته می‌شوند. این پارچه را می‌توان به صورت زیر دسته‌بندی کرد:

۱. پارچه پلیمید لمینیت

این نوع پارچه که با نام PUL در بازار شناخته می‌شود به دلیل پوشش نازک و مقاوم پلاستیکی که دارد تا مقدار زیادی در برابر نفوذ آب مقاومت از خود نشان می‌دهد. علاوه بر خاصیت ضد آب بودن، طراحی آن به نحوی است که قابلیت عبور دادن هوا را نیز دارد. احساس راحتی، وزن سبک و میزان انعطاف‌پذیری بالای آن از دیگر خواص آن به شمار می‌رود. این پارچه به دو صورت پنبه خالص یا ترکیبی از پنبه و پلی استر است. نوع دوم پارچه PUL یعنی ساخته شده از پلی استر، نازک‌تر، نرم‌تر و قابلیت شست و شوی راحت‌تر را دارد.

۲. پارچه پلیوارتان ترموپلاستیک

این نوه پارچه که به عنوان رقیب اصلی پارچه‌های PUL شناخته می‌شود با نام TPU در بازار خرید و فروش می‌شوند. سازگار بودن آن با محیط زیست، نرم‌تر بودن و میزان انعطاف‌پذیری بالاتری که دارد موجب شده تا در تولید لباس کار ضد آب به کار برده شود. نکته حائز اهمیت در مورد این پارچه این است که از دوام و استحکام کمتری به نسبت PUL برخوردار است.

۳. پارچه پلی استر

تا به حال به حرکت آب بر روی چتر در هنگام بارندگی نگاه کرده‌اید؟ جنس پارچه چتر از نوع پلی استر است که دارای دوام بالایی است. پارچه‌های پلی استر با میزان مقاومت بالایی که در برابر نفوذ آب به داخل هستند می‌توانند انتخاب مناسبی برای لباس کار ضد آب باشند. این نوع پارچه سریع خشک شده و در شرایط سخت شکل خود را حفظ کرده و قابلیت شست و شوی آسان را نیز دارد.

۴. پارچه نایلون

یکی از ویژگی‌های پارچه‌های نایلون در عین سبک وزن بودن، ایجاد مقاومت بالا در برابر باد است.

لباس کار ضد آب

۵. پارچه پوپلین لمینت

این نوع پارچه که نوعی از پنبه است یک پوشش نازک ضد آب اضافه می‌شود تا بتواند کارایی بهتری در مقابل آب و باد داشته باشد. میزان انعطاف‌پذیری بالا و هم چنین قابیلت مناسب عبور دهی هوا موجب شده تا در ساخت بارانی، کت‌های زمستانی و… از آن استفاده شود.

۶. پارچه مشمع

پارچه پنبه‌ای با میزان تراکم بالا است که با پوششی از روغن ضد آب توسط تولید‌کنندگان آمریکایی تولید می‌شود. استفاده از پوشش دهی مناسب‌تر در این نوع پارچه میزان مقاومت در برابر نفوذ آب آن را افزایش خواهد داد.

۷. پارچه پشمی

پشم به خودی خود و در حالت طبیعی از خاصیت ضد آب بودن بهره می‌برد. در صورتی که با لانولین ترکیب شود از مقاومت بیشتری نیز برخوردار می‌شود. پشم پلی استر نوعی از پارچه پشمی است که با استفاده از ترکیب الیاف طبیعی و مصنوعی متراکم‌تر شده و در نتیجه مقاومت ضد آب بیشتری را ایجاد کرده است. بیشترین کاربرد آن در پوشش خارجی لباس‌ها است.

۸. پارچه PVC

این نوع پارچه که از الیاف مصنوعی و ساخته دست بشر تولید می‌شود، دارای خاصیت ضد آب بسیار قوی است که در تولید لباس‌های کار مختلف از جمله کاپشن، کت و… به کار برده می‌شود.

لباس بادگیر و ویژگی‌های آن

انتخاب لباس کار به عوامل متعددی بستگی دارد. یکی از این پارامتر‌ها، شرایط آب و هوایی و منطقه جغرافیایی محل کار است. لباس بادگیر همان طور که از نامش مشخص است به منظور ایجاد مقاومت در برابر باد به کار برده می‌شود. بیشتر افرادی که در ارتفاعات بالا که سرعت باد نیز افزایش پیدا می‌کند، از لباس بادگیر استفاده می‌کنند. معمولاً لباس بادگیر با خاصیت ضد آب بودن تولید می‌شود تا بتوان از آن در شرایط آب و هوایی بارانی به همراه وزش باد شدید نیز استفاده کرد.

لباس بادگیر

لباس بادگیر در سه نوع سبک، پلی استر و نمدی تولید می‌شود. نوع سبک مناسب فصل بهار و اوایل پاییز است که قابلیت تهویه هوا را نیز دارد. نوع پلی استر آن با توجه به لایه داخلی گرم‌تر است که نرم و لطیف بوده و در برابر رطوبت نیز مقاومت بالایی از خود نشان می‌دهند. نوع نمدی آن با توجه به سبک بودن هیچ ممانعتی در کار برای افراد ایجاد نمی‌کند و به عنوان یک پوشش خوب در فصول سرد به کار برده می‌شود.

تهیه لباس بادگیر با هدف محافظت از جان افراد و عدم ایجاد اختلال در روند کار و افزایش کارایی کارمندان باید به درستی انجام شود. داشتن آگاهی از ویژگی‌های لباس بادگیر قبل از هرگونه اقدام به خرید می‌تواند در انتخاب بهتر تأثیرگذار باشد. ویژگی‌های لباس کار بادگیر را می‌توان به صورت زیر بیان کرد:

  • توجه کردن به اندازه لباس به نحوی که بتوان در زیر آن به راحتی از پوشش‌های دیگر نیز استفاده کردن بدون آنکه مانع حرکت شده و انعطاف‌پذیری را کاهش دهد.
  • بادگیر مناسب دارای کلاه، نقاب و ریسمان داخل کلاه است تا بتوان در مواقع باد و باران شدید با کوچک‌تر کردن ریسمان از صورت و گردن محافظت کرد.
  • اندازه کلاه باید به نحوی باشد که علاوه بر ایجاد دید کامل برای مصرف‌کننده بتوان از کلاه ایمنی در زیر آن نیز استفاده کرد.
  • زیپ آن به منظور محافظت در برابر باران و عدم نفوذ آب به داخل باید دارای زبانه باشد. دندانه‌های آن به شکل بزرگ و مقاوم بوده و امکان تهویه هوا وجود داشته باشد.
  • دوخت لباس بادگیر باید مستحکم، با دوام و ضد آب باشد.
  • امکان دسترسی آسان به جیب‌ها با وجود دستکش فراهم باشد.
  • از درپوش مناسب بر روی جیب‌های استفاده شده باشد.
  • اندازه قدی به نحوی باشد که تا زیر کمر شلوار فرد را پوشش داده و با وجود یک بندکشی این امکان را برای شخص فراهم کند تا بتواند قسمت پایینی آن را کیپ کرده و از نفوذ باد جلوگیری کند.
  • در قسمت مچ دست آستین با هدف کیپ نگه داشتن از گیره، دکمه و… به صورت مستحکم استفاده شده باشد.

لباس کار ضد آب

قیمت لباس ضد آب زمستانی

با توجه به شرایط کنونی بازار و میزان تورم در کشور، قیمت لباس ضد آب زمستانی بسته به پارامتر‌های مختلفی می‌تواند متغیر باشد. برخی از این فاکتور‌ها شامل موارد زیر می‌شوند:

  • جنس پارچه به کار رفته در دوخت لباس کار ضد آب زمستانی
  • نوع دوخت و کیفیت آن
  • ویژگی‌های برجسته آن
  • داشتن مقاومت در برابر نفوذ آب و باد
  • میزان دوام و استحکام
  • رعایت استاندار‌های ایمنی کار
  • راحتی و سبک بودن آن

البته شما می‌توانید به عنوان یک کارفرما با خرید عمده لباس کار ضد آب تا مقدار زیادی در قیمت‌های خرید صرفه‌جویی کنید و سفارش خود را با قیمت مناسب‌تری انجام دهید.

لباس ضد آب زمستانی

کلام پایانی

افراد در محیط‌های کاری متفاوت به منظور حفاظت از جان و بدن خود در برابر آسیب‌ها ملزم به استفاده از لباس کار ایمن هستند. لباس کار ضد آب زمستانی یکی از انواع آن است که بیشترین کاربرد را برای افرادی که در شیلات، راهداری و ساخت و ساز‌های جاده‌ای فعالیت دارند، به خود اختصاص داده‌اند. توجه به راهنمای خرید لباس کار ضد آب می‌تواند تا مقدار زیادی هنگام تهیه و خرید آن به شما در صرفه‌جویی قیمت‌ها و انتخاب لباس کار با دوام و مقاوم کمک کند.

شما می توانید برای خرید لباس کار و لباس کار مردانه مستقیم از خود تولیدی و با قیمت مناسب همین حالا اقدام کنید و با شماره های درج شده در سایت تماس بگیرید.

در مقاله تعیین قیمت لباس کار به صورت مفصل در مورد عوامل تعیین کننده لباس کار صجبت کرده ایم برای اطلاعات بیشتر نیز می توانی با شماره های درج شده در سایت تماس بگیرید.

سوالات متداول لباس کار ضد آب

لباس کار ضد آب چند نوع است؟

لباس کار ضد آب زمستانی در دو نوع متفاوت تولید می‌شود : ۱. لباس کار ضد آب زمستانی یک سره  ۲. لباس کار ضد آب زمستانی دو تکه

لباس کار ضد آب چه ویژگی هایی دارد ؟

مقاومت بالا در برابر باد – دوخته شده با پارچه‌های عالی و مقاوم در برابر آب – وزن سبک – ایجاد کامل پوشش دهی بدن – قابلیت شست و شوی آسان و راحت – نرم و لطیف بودن – انعطاف‌پذیری بسیار زیاد – دوخت مناسب با ایجاد درز‌های قوی برای جلوگیری از نفوذ آب – ماندگاری طولانی مدت

جنس پارچه‌ی لباس کار ضد آب چگونه است ؟

لباس کار ضد آب با هدف محافظت افرادی که در شرایط آب و هوایی سخت و یا محیط کاری آبی هستند مورد استفاده قرار داده می‌شود. برای اینکه این لباس‌ها از مقاومت بالایی برخوردار باشند لازم است تا جنس پارچه آن‌ها نیز به صورتی باشد که از نفوذ آب و مایعات به داخل جلوگیری کرده و نتواند آن‌ها را از خود عبور دهد.

دیدگاهی در مورد “راهنمای خرید لباس کار ضد آب

  1. نیکا مرادی گفت:

    لباس کار ضد آب زمستانی یک یکسره ای موجود دارید ؟

    1. faranak babaei گفت:

      سلام وقت بخیر دوست عزیز
      برای اطلاع از موجودی انواع لباس کار لطفا قسمت محصولات سایت را مشاهده فرمایید و یا با شماره های مندرج در سایت تماس بگیرید .

  2. مشهدی گفت:

    بیشترین کاربرد لباس کار بادگیر ضد آب در چه جاهایی است ؟

    1. faranak babaei گفت:

      سلام وقت بخیر دوست عزیز
      این نوع لباس بعلت ضد آب بودن در کارواش ها کاربرد فراوان دارد.

  3. لعلی گفت:

    لباس بادگیر شمعی از شرما هم محافظت میکنه

    1. faranak babaei گفت:

      سلام وقت بخیر ، خود لباسکار شمعی به تنهایی به درد روزهای زمستانی نمیخورد، به این دلیل که پارچه شمعی خود جاذب سرما بوده و از بدن در برابر سرما محافظت نمیکند. ولی مانع نفوذ باد و آب به داخل لباس می شود.

  4. سیانکی گفت:

    چند مدل لباس کار ضد آب داریم ؟

    1. faranak babaei گفت:

      سلام وقت بخیر دوست عزیز
      همانطور که در بالا گفته شد این نوع لباسکار در 2 مدل تولید میشود : ۱. لباس کار ضد آب زمستانی یک سره ۲. لباس کار ضد آب زمستانی دو تکه

  5. نیاکانی گفت:

    ویژگی لباس کار ضد اب یکسره چیست ؟

    1. faranak babaei گفت:

      سلام وقت بخیر دوست عزیز
      در این مورد در مقاله فوق بصورت کامل توضیح داده ایم .

  6. سلمانی گفت:

    لباس بادگیر یکسره موجود دارید

    1. faranak babaei گفت:

      سلام وقت بخیر دوست عزیز
      برای اطلاع از موجودی انواع لباس بادگیر لطفا قسمت محصولات سایت را مشاهده فرمایید و یا با شماره های مندرج در سایت تماس بگیرید .

  7. سوگند احمدی گفت:

    لباس بادگیر چه ویژگی هایی باید داشته باشه ؟

    1. faranak babaei گفت:

      سلام وقت بخیر دوست عزیز
      در این مورد در مقاله فوق بصورت کامل توضیح داده ایم .

  8. یاسر ترابی گفت:

    لباس بادگیر موتور سواری هم موجود دارید

    1. faranak babaei گفت:

      سلام وقت بخیر دوست عزیز
      برای اطلاع از موجودی انواع لباس کار لطفا قسمت محصولات سایت را مشاهده فرمایید .

  9. کیارش گفت:

    لباس بادگیر مردانه باید ضد آب هم باشه ؟

    1. faranak babaei گفت:

      سلام وقت بخیر دوست عزیز
      بله این جنس لباس حتما باید ضدآب باشد .

  10. حسینی گفت:

    لباس بادگیر چیست ؟

    1. faranak babaei گفت:

      سلام وقت بخیر دوست عزیز
      در این مورد در مقاله فوق بصورت کامل توضیح داده ایم .

  11. مرادی گفت:

    لباس کار ضد آب فروش عمده هم دارید ؟

    1. faranak babaei گفت:

      سلام وقت بخیر دوست عزیز
      بله فروش عمده هم داریم لطفا برای اطلاعات بیشتر با شماره های مندرج در سایت تماس بگیرید .

  12. مرتضی گفت:

    قیمت لباس کار ضد آب چنده ؟

    1. faranak babaei گفت:

      سلام وقت بخیر دوست عزیز
      با مراجعه به قسمت محصولات سایت میتوانید قیمت انواع لباس کار را مشاهده نمایید .

  13. jivhkd گفت:

    لباس ضد آب زمستانی چیست ?

    1. faranak babaei گفت:

      سلام وقت بخیر دوست عزیز
      در مورد لباس های ضد آب بصورت کامل در مقاله فوق توضیح داده ایم .

  14. حسین زادوری گفت:

    از چرم هم برای تولید لباس کار ضد آب میشه استفاده کرد ؟

    1. faranak babaei گفت:

      سلام وقت بخیر دوست عزیز
      بله برخی از مواد، مانند چرم، به طور طبیعی آبگریز یا ضدآب هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *