مقالات

ویژگی‌های لباس نگهبانی و حراست

ویژگی‌های لباس نگهبانی و حراست

همان‌طور که می‌دانید، نگهبانان و مسئولین حراست وظیفه تأمین آرامش، آسایش و امنیت یک مجموعه را به عهده دارند. باتوجه‌به همین موضوع می‌توانیم دریابیم که شغل این افراد تا چه حد پر اهمیت و حیاتی است. برای اینکه نگهبانان بتوانند بهترین عملکرد را در هنگام مواقع ضروری داشته باشند می‌بایست از لباس نگهبانی و حراست استاندارد بهره ببرند.

سؤالی که در اینجا پیش می‌آید این است که لباس کار مردانه نگهبانی یا حراست دقیقاً چه فرقی با لباس‌ کار مشاغل دیگر دارد؟!

در این متن به ویژگی‌های لباس‌های نگهبانی و حراست پرداخته و سعی کرده‌ایم اطلاعات مفیدی در این باره در اختیارتان بگذاریم.

 ویژگی‌های لباس نگهبانی و حراست چیست؟

نیروهای حراست و نگهبانی مشابه نیروهای پلیس، مشغول به برقراری امنیت و آرامش هستند. در نتیجه اولین ویژگی لباس‌های آن‌ها به‌ظاهر مشابهشان به لباس نیروهای پلیس باز می‌گردد. به‌طورکلی لباس‌های نگهبانی و حراست باتوجه‌به نیاز مأموران طراحی شده و مورداستفاده قرار می‌گیرند.

طبیعتاً مأموران حراست بانک‌ها در معرض خطرات بیشتری بوده و ویژگی‌های مخصوص بیشتری در لباس‌های آنان دیده می‌شود؛ درصورتی‌که نگهبانان ساده نیازی به ویژگی‌ها یا موارد زیادی نخواهند داشت و از لباس ساده‌تری بهره می‌برند. در ادامه به‌تفصیل درباره ویژگی‌های لباس نگهبانی سخن گفته‌ایم.

 ویژگی‌های بصری لباس نگهبانی

در بخش قبل نیز اشاره کردیم که لباس مأموران حراست شباهت بسیاری به مأموران پلیس دارد. فراموش نکنید که ظاهر لباس می‌تواند تأثیر زیادی بر روی روحیه مأموران داشته و به آن‌ها غرور ببخشد؛ بنابراین؛ لباس مأموران حراست و نگهبانی نه‌تنها باید آراسته و شکیل باشد، بلکه باید وقار و قدرت را نیز به نمایش بگذارد.

این امر بر روی اعتمادبه‌نفس مأموران تأثیر شگرفی داشته و آن‌ها را برای انجام هرچه بهتر وظایفشان آماده می‌کند. ناگفته نماند که مأموران حراست بانک‌ها یا مأمورانی که در سازمان‌های حساس مشغول به کار هستند معمولاً بر روی لباس‌های خود از جلیقه ضدگلوله نیز بهره می‌برند که ظاهر آن‌ها را تا حد زیادی تغییر می‌دهد.

لباس کار حراست

قابلیت تشخیص آسان

به‌عنوان اولین ویژگی ظاهری لباس‌های نگهبانی باید به قابل‌تشخیص بودن آن‌ها اشاره کرد. لباس‌های مأموران حراست باید در نگاه اول قابل‌تشخیص باشد. در نتیجه این لباس‌ها با لباس سایر کارکنان تفاوت‌های مشهودی خواهند داشت. معمولاً بخش‌هایی از این لباس‌ها به‌صورت شبرنگ تهیه می‌شوند تا در تاریکی شب قابل‌شناسایی باشند.

داشتن احساس راحتی و سبکی هنگام پوشیدن لباس

همان‌طور که می‌دانید، نگهبانان و مأموران حراست ساعات طولانی مشغول به فعالیت هستند و اگر از لباس‌های راحتی برخوردار نباشند، نمی‌توانند وظایف خود را به‌درستی انجام دهند. در نتیجه راحت و سبک بودن لباس نگهبانان از دیگر ویژگی‌هایی است که نباید آن را ساده شمرد.

بهترین و راحت‌ترین لباس، لباسی است که دقیقاً مطابق سایز بدن نگهبانان تهیه شده باشد تا آزادی عمل فرد را سلب نکند. در تولید این لباس‌ها معمولاً از پارچه‌های سنگین و ضخیم استفاده نمی‌شود تا افراد بتوانند احساس راحتی بیشتری را تجربه کنند.

کیفیت، مهم‌ترین ویژگی لباس نگهبانی

نگهبانان و مأموران حراست اولین افرادی هستند که مردم به‌محض ورود به سازمان با آن‌ها روبرو می‌شوند. ازاین‌رو، کیفیت لباس این افراد اهمیت بسیاری داشته و نباید از آن غافل شد. در بخش‌های قبل نیز اشاره کردیم که نگهبانان لباس‌های خود را ساعت‌های طولانی بر تن دارند و اگر این لباس‌ها از کیفیت خوبی برخوردار نباشند، به‌راحتی خراب شده و از بین می‌روند.

با این تفاسیر، لباس نگهبانی باید کیفیت مطلوبی داشته باشد تا افراد بتوانند مدت‌زمان بیشتری از آن بهره برده و دچار مشکلاتی مثل پارگی، کشیدگی و… نشوند. هنگامی که بحث کیفیت به میان می‌آید منظور ما دو چیز است؛ کیفیت دوخت و کیفیت پارچه…

منظور از کیفیت دوخت و کیفیت پارچه شامل:

  1. کیفیت پارچه: رایج‌ترین پارچه‌ای که برای تولید لباس نگهبانی از آن استفاده می‌شود پارچه تترون نام دارد. این پارچه دوام بالایی داشته و بسیار راحت است. برای تولید شلوارهای نگهبانی نیز معمولاً از پارچه‌هایی مثل فاستونی و شبه فاستونی استفاده می‌کنند که آن‌ها هم از مقاومت و دوام بالایی برخوردارند.
  2. کیفیت دوخت: لباس نگهبانان باید دوخت استاندارد و متناسب با ارگونومی بدن داشته باشد. همچنین استفاده از نخ باکیفیت نیز نقش مهمی در بالابردن کیفیت لباس نگهبانان دارد و نباید از نخ‌های بی‌کیفیت برای دوخت این لباس‌ها استفاده کرد.

تولیدی لباس کار نیک با استفاده از بهترین پارچه‌ها و نخ‌ها، لباس‌های نگهبانی را تهیه کرده و شما می‌توانید این لباس‌ها را از طریق وب‌سایت این تولیدی خریداری کنید.

طراحی لباس نگهبانی و حراست

شغل مأموران حراست و نگهبانان به‌گونه‌ای است که باید در هر لحظه آماده باشند تا در صورت نیاز با افراد متخلف برخورد کنند. در نتیجه لباس نگهبانان باید از نظر فیزیکی طراحی مناسبی داشته باشد تا با فعالیت فیزیکی زیاد دچار مشکل و آسیب نشود.

به طور معمول این لباس‌ها کمی آزادتر از لباس‌های عادی طراحی می‌شوند تا نگهبانان بتوانند آزادی عمل بیشتری را هنگام فعالیت‌های شدید فیزیکی تجربه کنند. لازم به ذکر است که لباس نگهبانی مدل‌های گوناگونی داشته و می‌تواند در فصول مختلف گرم و سرد سال مورداستفاده قرار گیرد. معمولاً برای فصول سرد سال کاپشن‌هایی نیز برای نگهبانان در نظر می‌گیرند که بر روی لباس فرم اصلی خود از آن استفاده کنند.

 خرید لباس حراست و نگهبانی

تاکنون با مهم‌ترین ویژگی‌های لباس نگهبانی و حراست آشنا شده‌اید. توجه داشته باشید که مهم‌ترین عاملی که باید در هنگام خرید به آن توجه کنید، کیفیت پارچه و دوخت لباس نگهبانی است. کیفیت بالای لباس این امکان را برایتان فراهم می‌کند که از آن لباس به مدت طولانی بهره برده و نگران خرابی آن نباشید.

فراموش نکنید که لباس کار مردانه نگهبانی باید باتوجه‌به شرایط شغلی افراد خریداری شود. مطمئناً لباسی که برای نگهبانان بانک در نظر گرفته می‌شود با لباس نگهبانان یک ساختمان اداری یکی نخواهد بود. اگر قصد خرید لباس‌های نگهبانی و حراست یا پیراهن و شلوار نگهبانی را دارید، به‌هیچ‌عنوان محصولات تولیدی لباس کار نیک را از دست ندهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *