مقالات

 انواع کاپشن کار زمستانی

 انواع کاپشن کار زمستانی

همان‌طور که می‌دانید، وجود مشاغل مختلف و نیازهای گوناگون آن‌ها موجب تولید انواع کاپشن کار شده و آن‌ها را از یکدیگر متمایز ساخته است. تنوع بسیار این کاپشن‌ها، آن‌ها را به یکی از ملزومات کار و فعالیت‌های زمستانی تبدیل کرده است؛ بنابراین استفاده از این لباس امری مهم برای حفظ سلامت و ایمنی افراد به شمار می‌رود و نباید از آن غافل شد.

در این مطلب سعی داریم درباره انواع کاپشن‌های کار سخن گفته، وجه تمایز آن‌ها را بررسی کرده و بویژگی‌های هر یک اشاره کنیم. اگر قصد خرید لباس‌های کار زمستانی را دارید یا می‌خواهید درباره آن‌ها اطلاعات کسب کنید، پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای مطلب همراه ما باشید…

معرفی انواع کاپشن کار

در بخش قبلی نیز اشاره کردیم که تنوع این کاپشن‌ها به دلیل وجود مشاغل متعدد و نیازهای گوناگونی که دارند، زیاد است. برای اینکه بتوانیم پاسخگوی نیازهای خود در هنگام انجام فعالیت‌های کاری باشیم، نیاز است که از لباس و ابزار استاندارد و درست بهره ببریم.

در نتیجه باید بدانیم که کدام یک از کاپشن‌ها برای شغل و حرفه ما مناسب‌تر است. به‌طورکلی انواع کاپشن‌های کار به عوامل زیر تقسیم‌بندی می‌شوند:

  • کاپشن بادگیر: افرادی که در مناطق کوهستانی، سردسیر و مرتفع به فعالیت کاری مشغول هستند، می‌توانند از کاپشن بادگیر برای جلوگیری از سرما و نفوذ بارندگی به داخل کاپشن بهره ببرند. کاپشن بادگیر عموماً از جنس پلی‌استر تولید شده و برای بخش داخلی آن نیز خز مصنوعی در نظر گرفته می‌شود.
    فراموش نکنید که جنس پلی‌استر به‌عنوان جنسی ضد آب شناخته شده و برای افرادی که در مناطق بارانی فعالیت می‌کنند گزینه بسیار مناسبی است. ناگفته نماند که کاپشن بادگیر خزدار می‌تواند بدن افراد را برای مدت طولانی گرم نگه دارد.
  • کاپشن راهداری یا شبرنگ: یکی از انواع کاپشن‌های کار کاپشن شبرنگ یا راهداری نام دارد. این نوع کاپشن‌ها با بازتاب نور از افراد محافظت می‌کنند؛ این قابلیت باعث می‌شود که این لباس از فاصله دور و حتی با سرعت زیاد نیز قابل‌رؤیت باشد. پرسنل راهداری، تعمیر و نگهداری و… که در شب به فعالیت می‌پردازند، می‌توانند از این کاپشن کاربردی بهره ببرند.
    شناخته‌شده‌ترین رنگ این کاپشن فسفری بوده که در کنار آن نیز بخش‌هایی از کاپشن به‌صورت شبرنگ تولید شده‌اند. کاپشن‌های راهداری معمولاً از جنس شمعی تولید شده‌اند و دارای دو نوع آستر پشم‌شیشه‌ای و سبک هستند تا در فصل تابستان و زمستان بتوان از آن‌ها استفاده کرد.
  • کاپشن پلیسی: یکی دیگر از انواع کاپشن‌های کار، کاپشن پلیسی نام دارد. این نوع از کاپشن‌ها عموماً توسط پلیس کشور مورداستفاده قرار می‌گیرند و رنگ آن‌ها نیز بر اساس رنگ‌سازمانی پلیس کشور مشخص می‌شود؛ در کشور ما کاپشن پلیسی به رنگ کاملاً مشکی به تولید می‌رسد.
    از ویژگی‌های بارز این کاپشن می‌توان به وجود جیب‌های متعدد بر روی آن اشاره کرد. جیب‌هایی که در قسمت کناری کاپشن و قسمت سینه وجود دارند، این کاپشن را به لباسی کاربردی و درعین‌حال گرم و راحت تبدیل کرده‌اند. ناگفته نماند که افراد می‌توانند در مشاغل مختلف نیز از این نوع کاپشن‌ها بهره ببرند.
  • کاپشن یک‌تکه: از دیگر انواع کاپشن‌های کار می‌توانیم به کاپشن‌های یک‌تکه اشاره کنیم. کاپشن یک‌تکه از جنس پارچه شمعی و پلی‌استر و به‌صورت فری سایز به تولید می‌رسند. در نتیجه فرقی نمی‌کند اندام درشت یا لاغری داشته باشید؛ درهرصورت می‌توانید از این لباس‌های کار در محیط‌های صنعتی و برای فعالیت‌هایی که در فضای آزاد انجام می‌شوند بهره ببرید. مشاغلی مانند جوشکاری، برق‌کاری، باغبانی و… می‌توانند از کاپشن یک‌تکه برای گرم نگه‌داشتن و محافظت از خود استفاده کنند. فراموش نکنید که این کاپشن‌ها به‌صورت جداگانه و مجزا نیز به تولید می‌رسند و در صورت نیاز می‌توان از مدل‌های مجزای آن‌ها نیز بهره برد.
  • کاپشن کار کلاه‌دار: وقتی صحبت از کاپشن‌های زمستانی به میان می‌آید، داشتن کلاه یکی از ویژگی‌های مهم محسوب می‌شود. کاپشن کلاه‌دار بهترین انتخاب برای افرادی است که در فضای آزاد مشغول به فعالیت بوده و نیاز دارند که از سروگردن خود در برابر سرمای هوا محافظت کنند.
  • طراحی این کاپشن‌ها به نحوی صورت می‌گیرد که در صورت عدم نیاز به کلاه، بتوان آن را با استفاده از یک زیپ از لباس جدا کرد. کارگرانی که در مناطق سردسیر و کوهستانی کار می‌کنند بهتر است از کاپشن‌های کلاه‌دار برای انجام فعالیت‌های خود استفاده کنند.
  • کاپشن ضدحریق: کاپشن‌های ضدحریق بیشتر توسط افرادی مورداستفاده قرار می‌گیرند که مشغول به فعالیت‌های خطرناک هستند. آتش‌نشانان و سایر مشاغلی که با آتش سروکار دارند می‌بایست از کاپشن ضدحریق استفاده کنند تا سلامت و ایمنی آن‌ها به خطر نیفتد.

انواع کاپشن کار

انتخاب بهترین نوع کاپشن

حال که با انواع کاپشن‌های کار آشنا شده‌اید، می‌بایست درباره بهترین نوع آن‌ها با شما سخن بگوییم. در حقیقت بهترین نوع کاپشن وجود ندارد! بهترین کاپشن آن گزینه‌ای است که به تمام نیازهای افراد پاسخ می‌دهد. در نتیجه هیچ‌کدام از کاپشن‌های معرفی شده در بخش‌های قبل نسبت به دیگری برتری ندارند.

در انتخاب کاپشن باید توجه کنید که به چه ویژگی‌هایی احتیاج دارید و سپس دست به خرید بزنید؛ در غیر این صورت گزینه‌ای که انتخاب می‌کنید بهترین گزینه نخواهد بود.

اگر می خواهید یک کاپشن کار با کیفیت داشته باشید حتما سری به محصولات تولیدی لباس کار نیک بزنید.

انتخاب بهترین نوع کاپشن

سؤالات متداول کاپشن کار

  1. انواع کاپشن‌های کار چه نام دارند؟ کاپشن‌های کار انواع متنوع و متعددی داشته و هر کدام نیز ویژگی‌های منحصربه‌فرد خود را دارند. این کاپشن‌ها به عوامل زیر تقسیم‌بندی می‌شوند:
  • کاپشن پلیسی
  • کاپشن بادگیر خزدار
  • کاپشن کلاه‌دار
  • کاپشن شبرنگ یا راهداری
  • کاپشن یک‌تکه
  • کاپشن ضدحریق
  1. بهترین نوع کاپشن کار کدام است؟
    هیچ‌کدام از انواع کاپشن‌ها از دیگری برتری نداشته و هر کدام ویژگی‌های مخصوص به خود را دارند. در نتیجه بهترین کاپشن آن موردی است که بتواند تمامی نیازهای افراد را برطرف سازد.
  2. بهترین کاپشن برای مناطق سردسیر و کوهستانی چیست؟
    کاپشن‌های بادگیر و کلاه‌دار گزینه‌های نسبتاً بهتری برای مناطق کوهستانی و سردسیر و بارانی هستند. این کاپشن‌ها از افراد در برابر برف‌وباران و سرمای هوا محافظت بیشتری می‌کنند و نباید از آن‌ها غافل شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *