مقالات

معرفی انواع لباس های کار و استاندارد های آن

انواع لباس کار

آیا شما نیز به دنبال آشنایی با انواع بسیار مختلف لباس کار هستید؟ آیا می دانید که استانداردهای مربوط به انواع لباس های کار و پرسنلی کدام هستند؟ از شما دعوت می نماییم که مقاله و مطالب پیش روی خود را تا پایان آن دنبال کنید و اطلاعات بسیار جالبی را در مورد معرفی انواع لباس های کار و استاندارد های آن به دست آورید.

امروزه یکی از مهمترین و اصلی ترین آیتم هایی که بسیاری از مدیران شرکت ها بایستی به آن توجه داشته باشند، تهیه و آماده کردن لباس کار  برای کارکنان است. اهمیت پوشیدن لباس مناسب کار یکی از مهمترین و اصلی ترین موضوعاتی می باشد که در ارزیابی ISQR نیز به آن توجه بسیار زیادی شده است.

شما می توانید پوشیدن لباس کار مناسب را توسط کارکنان، در بسیاری از شرکت ها، کارخانه ها، اداره ها و تعاونی ها مورد مشاهده قرار دهید. استفاده از لباس های مخصوص کار می توانید درصد ایمنی کار را افزایش داده تا از این طریق کارکنان بتوانند به راحتی کار خود را انجام دهند.

همچنین پوشیدن لباس مخصوص کار می تواند سمت و حوزه کاری افراد را در یک کارخانه مشخص کرده و نظم بسیار خاصی را به وجود آورد. در ادامه مقاله سعی بر آن داریم تا در مورد برخی از مهمترین و اصلی ترین استانداردهای این محصولات توضیحات بیشتری را به حضورتان ارائه دهیم با ما همراه باشید.

انواع استانداردهای لباس کار

همانطور که در قسمت قبلی نیز به این موضوع اشاره شد، استفاده از لباس های مذکور، مهمترین و ضروری ترین اقداماتی خواهد بود که بایستی هر کارفرمایی به این موضوع توجه ویژه ای را داشته باشد. لازم است یادآور شویم که این لباس ها از یک سری استانداردهایی بین المللی پیروی می کنند که بهتر است شما نیز با یک سری از این استانداردها از نزدیک آشنا شوید. از مهمترین و اصلی ترین استانداردهای مربوط به لباس های مذکور می توان به مواردی از جمله زیر اشاره کرد:

– استاندارد EN ISO 20471: این استاندارد مربوط به لباس هایی می باشد که در شب هنگام و تاریکی مورد استفاده قرار می گیرد افرادی که بر اساس شغل خود مجبور هستند شب هنگام کار کنند، لباس آنها بایستی از این اصل و استاندارد برخوردار باشد. جنس این لباس کارها بایستی به گونه ای باشد که شب تابی لازم را داشته و با شست و شوی مکرر از بین نرود.

– استاندارد HSE: در این بند به جنس پارچه توجه می شود که از دوام، استحکام و مقاومت بسیار بالایی برخوردار بوده و بتواند رنگ بسیار مناسبی را داشته و در حین سادگی از طرح زیبایی به خصوصی نیز برخوردار باشد. توجه به شرایط اقلیمی و نحوه دوخت این دسته از لباس ها نیز از دیگر مهمترین موضوعات مورد توجه در این استاندارد به شمار می آید.

-استاندارد لباس کار EN 343: در این اصل به موضوع بسیار جالبی توجه می شود به طوری که لباس استفاده شده بایستی بتواند کارکنان را در مقابل شرایط اقلیمی مختلف محافظت کند. همچنین راحتی کارکنان در لباس مذکور و عرق نکردن بیش از حد نیز از دیگر مهمترین و اصلی ترین موضوعات مورد توجه خواهد بود.

تولیدی لباس کار و تجهیزات ایمنی نیک

سایر استانداردهای لباس های کار

از دیگر اصلی ترین و بارزترین استانداردهای مورد توجه در طراحی و تهیه بهترین و بی نظیرترین لباس های پرسنلی و کاری می توان به مواردی از جمله زیر اشاره کرد:

– استاندارد EN ISO 11611: استاندارد مذکور مربوط به لباس کار افرادی می باشد که در محیطی مشغول به کار هستند که همراه با جرقه ها، آتش و شوک های الکتریکی است.

– استاندارد EN 342: در این استاندارد به موضوع مقاومت لباس در برابر شرایط سخت و بارانی می پردازند که بیشتر در لباس هایی مورد توجه قرار می گیرد که محیط کاری آنها فضای باز بوده و یا مجبورند به دفعات مکرر به بیرون از کارگاه مراجعه داشته باشند.

– استاندارد UV STANDARD 801: این استاندارد می تواند پوست بدن را در برابر انواع اشعه ها محافظت کند تا افراد به راحتی بتوانند در محیط بیرون زمانی را سپری کرده و کار خود را بدون داشتن نگرانی در خصوص اشعه های مضر نور خورشید انجام دهند. لباس کار کارکنان بایستی از تمام این استانداردها پیروی کنند تا بتوانند ایمنی لازم را برای کارکنان به ارمغان آورد.

خرید لباس کار با استاندارد از نیک

در این قسمت از تولیدی لباس کار نیک به معرفی انواع لباس های کار و استاندارد های آن پرداخته شد برای خرید لباس کار بهترین کار خرید مستقیم از تولیدی است برای اطلاعات بیشتر می توانید مقاله تعیین قیمت لباس کار را ببیند و برای اطلاعات بیشتر با شماره های درج شده در سایت تماس بگیرید.

دیدگاهی در مورد “معرفی انواع لباس های کار و استاندارد های آن

  1. امین حسینی گفت:

    بسیار عالی بود ، ممنون به خاطر پست مناسب و بی نقص شما

    1. مدیریت سایت گفت:

      با سلام و درود خدمات شما
      از دیدگاه خوب شما کمال تشکر را داریم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *