مقالات

12 نکته مهم و ضروری هنگام خرید لباس کار که باید بدانیم

لباس کار

استفاده از لباس کار یا یونیفرم کار برای کارمندان یک ارگان می‌تواند موجب رونق و ارتقا آن کسب و کار شده یا آن را دچار شکست کند. اگر کارکنان از لباس‌های ناهماهنگ استفاده کنند تا مقدار زیادی در جذب مشتری تأثیرگذار خواهد بود. استفاده از لباس کار با هدف تأمین ایمنی جان کارکنان تا مقدار بسیاری بر میزان عملکرد و کارایی آن‌ها اثر خواهد داشت. بنابراین لازم است تا به 12 نکته ضروری هنگام خرید لباس کار دقت داشته باشید.

استفاده از لباس کار در محیط های مختلف کاری یکی از پر اهمیت ترین مسائل می باشد و می بایست برای انتخاب و خرید لباس کار مناسب دقت نمود. طی شرایط کاری مختلف هر فردی با حوادثی ممکن است دست و پنجه نرم کند که در صورت به وقوع پیوستن آن این لباسکار است که جان افراد را در برابر خطرات نجات می دهد.منبع

یونیفرم کار

لباس کار چیست؟

لباس کار نوعی پوشش محافظتی برای بدن در هنگام انجام فعالیت‌های مختلف در محیط کاری است. بیشترین کاربرد آن، ایجاد ایمنی برای بدن کارمندان در برابر صدمات و آسیب‌های احتمالی است. افراد در مشاغل مختلف صنعتی از لباس کار با میزان ایمنی و دوام بالا استفاده می‌کنند. تعداد بسیاری از شرکت‌ها و سازمان‌هایی که در زمینه‌های مختلف صنعتی مشغول به کار هستند، لازم است تا از لباس کار متحد برای کارکنان خود استفاده کنند.

انواع مختلفی از لباس کار در طرح‌ها و رنگ‌های مختلف وجود دارد که بسته به عوامل متعددی مورد استفاده قرار می‌گیرند. برخی از این عوامل را می‌توان به صورت زیر نام برد:

  • محیط کاری
  • شرایط آب و هوایی
  • نوع فعالیت
  • رده و گروه کاری با هدف تفکیک کارکنان بخش‌های مختلف از یکدیگر

لباس کار

نکات مهم در خرید لباس کار

با توجه به اینکه طیف وسیعی از لباس‌های کار در بازار وجود دارد، لازم است به 12 نکته ضروری هنگام خرید لباس کار دقت و توجه کافی را داشته باشید تا بتوانید ضمن انتخاب یک یونیفرم مناسب موجب افزایش کارایی فرایند تولید خود نیز شوید.

۱. نوع لباس کار

در بازار لباس کار‌های متنوعی وجود دارند که هر کدام بسته به شرایط محیط کاری و نوع فعالیت انتخاب می‌شوند. دقت در انتخاب لباس کار متناسب با کار یک راز برای خرید لباس کار ایده‌آل است که ایمنی را نیز افزایش خواهد داد.

انواع لباس کار عبارت‌اند از:

  • لباس کار یک سره با جیب‌های رویی مناسب برای مشاغلی که نیاز به ابزار آلات دارند.
  • لباس کار دو بنده فاقد آستین که بیشتر برای کارکنان برق کاری، مکانیکی و تعمیر لوازم خانگی و… که از سختی بالایی برخوردار نیستند به کار برده می‌شود.
  • لباس کار دو تکه شامل کت و شلوار که بیشتر در معادن مورد استفاده قرار می‌گیرند.
  • جلیقه کار که در طرح‌ها و رنگ‌های مختلف برای فعالیت‌هایی مانند نیرو‌های هلال احمر، پاکبانان و… به کار گرفته می‌شود. هر رنگ این نوع لباس کار برای یک ارگان مشخص استفاده می‌شود. مثلاً رنگ نارنجی برای نیرو‌های راه‌سازی است تا در شب نیز قابل رؤیت باشند.
  • لباس ضد آب همراه با کلاه از جنس پارچه شمعی است که به صورت یک سره دوخته می‌شود. صیادان، لوله کش‌ها، محیط‌بانان و… از آن استفاده می‌کنند.
  • لباس کار عایق گرما و ضد حرارت مناسب برای آتش نشان‌ها که از بدن آن‌ها در برابر سوختگی و آتش محافظت شود.
  • لباس کار عایق سرما که برای محیط‌های سرد به منظور گرم کردن کارکنان همراه با دستکش تولید شده و در اختیار افراد قرار داده می‌شود.
  • لباس کار تابستانی و خنک مناسب برای افراد مشغول در پالایشگاه‌ها که به صورت آزاد به منظور رد و بدل شدن جریان هوا بین بدن و لباس دوخته می‌شوند.
  • لباس کار متناسب با نوع حرفه و شغل مانند جوشکاری، برق کاری، پزشکی و پرستاری

۲. اندازه لباس کار

استفاده از لباس در محیط کاری نباید موجب ایجاد خستگی و دشواری حین کار شود. این امر دارای اهمیت است که برای خرید لباس کار پرسنل خود وقت بگذارید تا ظاهری حرفه‌ای‌تر به آن‌ها ببخشید. به همین منظور لازم است قبل از هر نوع سفارشی، اندازه کارکنان را به دست آورده تا با لباس‌های ناجور مواجه نشوید.

انتخاب لباس بر اساس سایز بدن آن موجب می‌شود تا فرد در آن احساس راحتی کرده و در نهایت عملکرد و کارایی بهتری داشته باشد.

لباس کار

۳. جنس پارچه

یکی از نکات ضروری هنگام خرید لباس کار، توجه داشتن به جنس پارچه مصرفی در آن است. این کار مستلزم آن است تا شما با توجه به شرایط آب و هوایی، محیط کاری، نوع فعالیت و شرایط جسمانی خود، لباس کار را انتخاب کرده و سپس اقدام به خرید کنید.

پارچه‌های متنوعی در دوخت لباس کار مورد استفاده قرار می‌گیرد. اینکه می‌خواهید لباس کار سبک و تابستانی باشد یا ضخیم و گرم برای زمستان بسته به منطقه کاری و فصل سال دارد. علاوه بر این در صورتی که دارای تحرک زیاد هستید باید لباسی را انتخاب کنید که در آن تعریق کمتری دارید.

لباس کار نباید به نحوی باشد که با چند بار شستن، کیفیت آن کاهش پیدا کرده و ظاهر نامناسبی پیدا کند.

۴. کارایی و کیفیت لباس کار هنگام خرید لباس کار

یک راز برای خرید لباس کار ایده‌آل این است که بدانید کارکنان یا شخص شما در طول روز به چه کار‌هایی مشغول هستید. اینکه لباس کار شما نیاز به جیب اضافی دارد؟ نیاز است تا از تجهیزات ایمنی استفاده شود؟ تمامی این موارد کوچک و توجه کردن به آن‌ها موجب بروز تفاوت بین لباس کار خوب و عالی که ایمن و کاربردی هستند را با سایر انواع می‌شود.

بهتر است همیشه لباس‌های با کیفیت خریداری کنید. یکی از مهم‌ترین دلایل آن، ماندگاری بالا و صرفه‌جویی در هزینه‌های مصرفی خواهد بود. لباس کار ارزان قیمت با میزان دوام و استحکام کم نیم تواند محافظت لازم را برای کارگر ایجاد کند.

لباس کار

۵. انتخاب رنگ لباس کار

مطابق با شرایط کاری نیاز است تا لباس کار مناسب خریداری شود. به عنوان مثال برای افرادی که در تاریکی شب فعالیت می‌کنند، خرید لباس کاری که دارای رنگ‌های شبرنگ است لازم و ضروری است.

۶. ایمنی لباس کار

هرگاه صحبت از لباس کار می‌شود، بحث ایمنی به یکی از نگرانی‌ها و دغدغه‌های افراد به ویژه صاحبان مشاغل دشوار تبدیل خواهد شد. فعالیت در برخی از صنایع مانند کارگاه‌های ساختمانی، مدیریت ترافیک جاده‌ای و… تمامی کارمندان را به استفاده از پوشش مناسب و لباس کار تجهیز شده ملزم می‌کند.

۷. محل لوگو و آرم

لباس کاری که انتخاب می‌کنید نیاز تا با ماهیت کار و نوع کاربرد فعالیت شما متناسب باشد. استفاده از رنگ‌ها و یونیفرم‌های حرفه‌ای موجب می‌شود تا تصویر خوبی از شما در ذهن مشتری یا طرف مقابل ایجاد کند. به همین منظور لازم است تا لباس کار را برای خود با نصب لوگو و آرم کسب و کار خود سفارشی کنید.

لباس کار

راهکار استفاده از لباس کار متناسب با شرایط کاری برای کارمندان یکی از شیوه‌های نوین تبلیغات کسب و کار است که به صورت مؤثری می‌تواند به رونق آن کمک کند. برای همین منظور دقت داشته باشید تا لباس بر اساس استاندارد‌های تولید دوخته شده باشد و محل خاصی برای چسباندن با درج کردن لوگو بر روی آن وجود داشته باشد.

۸. جیب‌ها

در صورتی که فرایند کسب و کار شما به نحوی است که برای ایجاد راحتی و سهولت کار نیاز به جیب دارید، بهتر است لباس‌هایی با تعداد جیب بیشتر را خریداری کنید. مشاغلی مانند جوشکاری، برق‌کاری، مکانیکی، نجاری و… از این دست کسب و کار‌هایی هستند که می‌توانند از لباس کار جیب دار برای حمل ابزار و لوازم جانبی مرتبط با کار خود بهره کافی را ببرند.

۹. تجهیزات مورد نیاز همراه با لباس کار

تجهیزات لباس کار به ویژه در هنگام خرید یونیفرم برای مشاغل سخت و دشوار یکی از الزامات است تا با کمک آن‌ها بتوان میزان ایمنی و حفاظتی بدن را افزایش داد. در انتخاب تجهیزات باید بک ارزیابی کامل و مناسب داشته باشید تا اطمینان پیدا کنید تجهیزاتی که به کار می‌بندید یا خرید می‌کنید برای هدف شما تناسب داشته باشند.

تجهیزات را می‌توان به صورت زیر دسته‌بندی کرد:

  • کفش ایمنی
  • کلاه ایمنی
  • عینک مخصوص کار

لباس کار

۱۰. دوخت پارچه لباس کار

دوخت لباس کار باید به صورتی باشد که مقاومت لازم در برابر پارگی و آسیب را داشته باشد. علاوه بر این با توجه به موقعیت کاری افراد ضروری است تا بتوان از آن در طولانی مدت استفاده کرد. لباس کار‌هایی که دارای دوخت ظریف و محکم هستند از کیفیت بالاتری برخوردار خواهند بود.

۱۱. انتخاب تولیدی معتبر

با توجه به نیاز بازار داخلی به لباس کار، تعداد بسیاری از تولیدی‌های بند داخلی و خارجی وجود دارند که می‌توانند برای خرید لباس کار با کیفیت بالا و قیمت مناسب، انتخاب مناسبی باشند.

۱۲. قیمت

در نظر گرفتن بودجه و مقدار سرمایه مصرفی برای تهیه و خرید لباس کار از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. از طرفی با توجه به اینکه معمولاً تهیه این مورد برای کارفرما به صورت گروهی و عمده انجام می‌شود، توجه داشتن به قیمت یک امر مهم خواهد بود. برای این کار لازم است تا متناسب با بودجه تعین شده، بهترین محصول را انتخاب و خریداری کنید.

لباس کار

کلام پایانی

هر شغلی با توجه به حیطه فعالیت خود دارای خطرات خاصی است. ارزیابی صحیح از این خطرات ضرورت انتخاب ابزار مناسب برای محافظت از بدن را ایجاد می‌کند و لباس کار یکی از این ابزار‌ها به شمار می‌رود که به عنوان یک پوشش از بدن در برابر آسیب‌ها و صدمات محافظت می‌کند. 12 نکته ضروری هنگام خرید لباس کار از جمله جنس پارچه، قیمت، کیفیت، کارایی، دوخت، نوع، رنگ و… وجود دارد که در صورت توجه کردن به آن‌ها می‌توانید لباس کار مناسب با طول عمر بالا و هزینه نهایی به صرفه برای خود را تهیه کنید.

سوالات متداول

برای خرید لباس کار به چه نکاتی باید توجه کرد؟

نوع لباس کار – اندازه لباس کار – جنس پارچه – کارایی و کیفیت لباس کار هنگام خرید لباس کار – انتخاب رنگ لباس کار – ایمنی لباس کار – محل لوگو و آرم – جیب‌ها – تجهیزات مورد نیاز همراه با لباس کار – دوخت پارچه لباس کار – انتخاب تولیدی معتبر – قیمت

لباس کار چیست؟

لباس کار نوعی پوشش محافظتی برای بدن در هنگام انجام فعالیت‌های مختلف در محیط کاری است. بیشترین کاربرد آن، ایجاد ایمنی برای بدن کارمندان در برابر صدمات و آسیب‌های احتمالی است. افراد در مشاغل مختلف صنعتی از لباس کار با میزان ایمنی و دوام بالا استفاده می‌کنند. تعداد بسیاری از شرکت‌ها و سازمان‌هایی که در زمینه‌های مختلف صنعتی مشغول به کار هستند، لازم است تا از لباس کار متحد برای کارکنان خود استفاده کنند.

دیدگاهی در مورد “12 نکته مهم و ضروری هنگام خرید لباس کار که باید بدانیم

  1. مرتضی رضایی گفت:

    برای خرید لباس کار مکانیکی میتونیم حضوری هم بیایم

    1. faranak babaei گفت:

      سلام وقت بخیر دوست عزیز
      بله آدرس فروشگاه در سایت میباشد .

  2. شیرازی گفت:

    جنس لباس کار خلبانی چه پارچه ای است ؟

    1. faranak babaei گفت:

      سلام وقت بخیر دوست عزیز
      جنس به کار رفته در این نوع لباس کار اصولا کجراه و یا کره‌ای ضدآب است.

  3. شکیبایی گفت:

    یونیفرم کار برای بانک چه جنسی باشه بهتره

    1. faranak babaei گفت:

      سلام وقت بخیر دوست عزیز
      در این مورد در مقاله فوق بصورت کامل توضیح داده ایم .

  4. ماهر گفت:

    لباسکار رستورانی هم میفروشید

    1. faranak babaei گفت:

      سلام وقت بخیر دوست عزیز
      برای اطلاع از موجودی و خرید لباس کار رستورانی لطفا قسمت محصولات سایت را مشاهده فرمایید و یا با شماره های مندرج در سایت تماس بگیرید .

  5. علیرضا کشوری گفت:

    برای خرید لباس کار نانوایی میتونم حضوری هم بیام خدمتتون

    1. faranak babaei گفت:

      سلام وقت بخیر دوست عزیز
      بله آدرس در قسمت تماس با ما درج شده است .

  6. سهراب پاکزاد گفت:

    لباس کار مدیریتی برای بانک موجود دارید

    1. faranak babaei گفت:

      سلام وقت بخیر دوست عزیز
      برای اطلاع از موجودی انواع لباس لباسکار لطفا قسمت محصولات سایت را مشاهده فرمایید و یا با شماره های مندرج در سایت تماس بگیرید .

  7. مریم عنایتی گفت:

    لباس کار مردانه دونه ای چند ؟

    1. faranak babaei گفت:

      سلام وقت بخیر دوست عزیز
      با مراجعه به قسمت محصولات سایت میتوانید قیمت انواع لباس کار را مشاهده نمایید .

  8. منتهایی گفت:

    جنس لباس کار جوشکاری چی باشه بهتره ؟

    1. faranak babaei گفت:

      سلام وقت بخیر دوست عزیز
      بهتر است این لباس کار با پارچه جین تولید شود .

  9. زیارتی گفت:

    لباس کار لی موجود دارید ؟

    1. faranak babaei گفت:

      سلام وقت بخیر دوست عزیز
      برای اطلاع از موجودی انواع لباس کار لطفا قسمت محصولات را مشاهده نمایید و یا با شماره های مندرج در سایت تماس بگیرید .

  10. نغمه مولایی گفت:

    کفش ایمنی مهندسی چه برندهایی موجود دارید ؟

    1. faranak babaei گفت:

      سلام وقت بخیر دوست عزیز
      برای اطلاع از قیمت انواع کفش کار لطفا قسمت محصولات را مشاهده نمایید و یا با شماره های مندرج در سایت تماس بگیرید .

  11. غفاری گفت:

    برای خرید لباس کار دوبنده میتونیم حضوری هم بیایم ؟

    1. faranak babaei گفت:

      سلام وقت بخیر دوست عزیز
      بله آدرس دفتر فروش در سایت درج شده است .

  12. نیایش گفت:

    فروش عمده هم دارید ؟

    1. faranak babaei گفت:

      سلام وقت بخیر دوست عزیز
      برای خرید لباس کار عمده لطفا با شماره های مندرج در سایت تماس بگیرید .

  13. محسن یلان گفت:

    کفش ایمنی چه برندی موجود دارید ؟

    1. faranak babaei گفت:

      سلام وقت بخیر دوست عزیز
      با مراجعه به قسمت محصولات سایت میتوانید محصول مدنظر خود را انتخاب نمایید .

  14. مروت گفت:

    یه لباس کار صنعتی خوب چه جنسی باید باشه ؟

    1. faranak babaei گفت:

      سلام وقت بخیر دوست عزیز
      در مقاله ای که لینک آن را برایتان میگذاریم بصورت کامل در مورد لباس کار صنعتی توضیح داده ایم .
      لینک مقاله : https://niksafety.com/blog/%d9%88%db%8c%da%98%da%af%db%8c-%d9%84%d8%a8%d8%a7%d8%b3-%da%a9%d8%a7%d8%b1-%d8%b5%d9%86%d8%b9%d8%aa%db%8c/

  15. رزا ثابتی گفت:

    مهمترین نکاتی که در هنگام خرید لباس باید به اون توجه کرد چیه ؟

    1. faranak babaei گفت:

      سلام وقت بخیر دوست عزیز
      سایز لباس کار – خرید تجهیزات در کنار لباسکار – جنس پارچه (وزن ، نوع پارچه و…) – رنگ لباس کار – کیفیت تولید لباس کار – دوخت لباس کار از مهترین نکاتی هستند که هنگام خرید باید به آن توجه کرد .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *