مقالات

مهم‌ترین ویژگی‌های جلیقه خبرنگاری

مهم‌ترین ویژگی‌های جلیقه خبرنگاری

همان‌طور که می‌دانید، مشاغل مختلف لباس کار منحصربه‌فرد خود را دارا هستند؛ شغل خبرنگاری نیز از این قاعده مستثنی نبوده و اکثر خبرنگاران از جلیقه خبرنگاری به‌عنوان لباس کار مخصوص بهره می‌برند. ناگفته نماند که جلیقه‌های خبرنگاری تنها در شغل خبرنگاری قابل‌استفاده نبوده و می‌توان از آن‌ها در بسیاری از مشاغل دیگر نیز استفاده کرد.

در این مطلب از سایت نیک قصد داریم به جلیقه‌ خبرنگاری و مهم‌ترین ویژگی‌های آن‌ها اشاره کرده و شما را با مزیت‌های آن‌ها نیز آشنا کنیم.

انواع جلیقه‌های خبرنگاری

جلیقه‌ها انواع گوناگونی داشته و طبیعتاً از ویژگی‌های متعددی نیز برخوردارند. قبل از آنکه به ویژگی جلیقه‌های خبرنگاری اشاره کنیم، می‌بایست با دو نوع از رایج‌ترین آن‌ها آشنا شویم که عبارت‌اند از:

جلیقه چهار جیب خبرنگاری: جلیقه‌های چهار جیب بهترین گزینه برای افرادی هستند که در طول روز، به فعالیت‌های میدانی مشغول هستند. چهار جیب بزرگ در قسمت جلویی و سینه این جلیقه تعبیه شده که می‌توان از آن‌ها برای حمل تجهیزات موردنیاز استفاده کرد.

از دیگر ویژگی‌های جلیقه چهار جیب می‌توان به جنس آن‌ها اشاره کرد. این جلیقه‌ها عموماً از پارچه ویسکوز تهیه می‌شوند که مقاومت بالایی در برابر کشش داشته و به‌راحتی دچار آسیب و پارگی نمی‌شوند. در صورت نیاز می‌توانید جلیقه چهار جیب خبرنگاری را از وب‌سایت ایمن ابزار نیک سفارش دهید.

جلیقه هشت جیب خبرنگاری: جلیقه‌های هشت جیب ویژگی‌های مشترک زیادی با انواع چهار جیب دارند؛ اما یکی از اصلی‌ترین ویژگی‌های این نوع جلیقه به تعداد جیب‌های آن‌ها بازمی‌گردد. جیب‌های متعدد با اندازه‌های مختلفی که برای این جلیقه در نظر گرفته شده، دستانتان را برای حمل انواع و اقسام تجهیزات باز می‌گذارد.

ناگفته نماند که پارچه کتان یکی از رایج‌ترین پارچه‌ها برای تولید جلیقه هشت جیب خبرنگاری است. شما می‌توانید این جلیقه کاربردی و زیبا را از تولیدی ایمن ابزار نیک تهیه کرده و نهایت استفاده را از آن ببرید.

بیشتر بخوانید: جلیقه خبرنگاری و انواع آن

انواع جلیقه‌های خبرنگاری

ویژگی‌های استفاده از جلیقه خبرنگاری

حال که با رایج‌ترین انواع جلیقه‌های خبرنگاری آشنا شده‌اید، می‌بایست درباره ویژگی‌های آنان سخن بگوییم. مهم‌ترین ویژگی جلیقه‌های خبرنگاری عبارت‌اند از:

  • جنس و کیفیت آن‌ها: جلیقه‌ها باید از کیفیت بالایی برخوردار باشند؛ چرا که معمولاً توسط افرادی مورداستفاده قرار می‌گیرند که دغدغه زیادی در طول روز داشته و به فعالیت‌های فیزیکی زیادی مشغول هستند. معمولاً از پارچه ویسکوز برای تولید جلیقه‌های معمولی استفاده می‌شود تا در برابر کشیدگی مقاومت بالایی داشته باشند. همچنین پارچه‌های کتانی و شمعی نیز گزینه‌های خوبی برای تولید جلیقه‌های خبرنگاری به‌حساب می‌آیند.
  • فضای کافی برای حمل تجهیزات: در بخش قبل نیز به یکی از ویژگی‌های اساسی جلیقه‌های خبرنگاری (برخورداری از جیب‌های متعدد) اشاره کردیم. از این ویژگی می‌توان به‌عنوان مهم‌ترین ویژگی جلیقه‌ها یادکرد. خبرنگاران در طول روز فعالیت فیزیکی زیادی داشته و برای حمل تجهیزات خود به وسیله‌ای بهتر از کیف و کوله‌پشتی احتیاج دارند؛ وجود جیب‌های مختلف بر روی جلیقه‌های خبرنگاری این نیاز مهم خبرنگاران را به‌راحتی برطرف می‌کند. خبرنگاران می‌توانند باتوجه‌به نیاز شخصی خود، بین جلیقه چهار جیب و هشت جیب انتخاب کرده و از این ویژگی کاربردی بهره‌مند شوند.
  • تنوع رنگ: وجود رنگ‌های متنوعی از جلیقه‌های خبرنگاری دستان افراد را برای داشتن استایل‌های جذاب و گوناگون باز می‌گذارد. فرقی نمی‌کند به چه رنگی علاقه دارید؛ چرا که همیشه گزینه مناسبی برای ایجاد ست در استایل خود پیدا خواهید کرد. فراموش نکنید که رنگ‌های خنثی مانند سرمه‌ای، طوسی، مشکی و… بهترین گزینه‌ها برای داشتن استایل‌های متفاوت بوده و می‌توان با یک مورد از آن‌ها، پوشش‌های متعددی و ست‌های جذابی را به وجود آورد.
  • سبک بودن: یکی دیگر از ویژگی‌های مهم جلیقه‌های خبرنگاری به وزن آن‌ها مربوط می‌شود. در حالت عادی این جلیقه‌ها از وزن کمتری نسبت به کاپشن‌ها برخوردار بوده و افراد را پس از ساعات طولانی کار، خسته نمی‌کنند. فراموش نکنید که جیب‌های تعبیه شده بر روی قسمت سینه‌ای جلیقه‌های خبرنگاری، وزن وسایل را بر روی بدن پخش کرده و از فشار مضاعف بر روی ستون فقرات نیز جلوگیری می‌کند.
  • دست‌وپاگیر نبودن: طراحی مخصوص جلیقه‌های خبرنگاری به‌گونه‌ای است که افراد را از کوچک‌ترین مشکلات فیزیکی مبرا می‌کند. نداشتن آستین یکی از همین نکات طراحی به‌حساب می‌آید. جیب‌های متعددی که بر روی این جلیقه‌ها وجود دارند نیز دسترسی راحتی داشته و افراد به‌راحتی می‌توانند تجهیزات خود را درون جیب قرار داده یا از آن‌ها خارج کنند.
  • قابل‌استفاده در فصول مختلف سال: جلیقه‌ها از جنس‌ها و پارچه‌های متنوعی تولید می‌شوند و به همین دلیل می‌توان از آن‌ها در فصل سرد و حتی گرم سال نیز استفاده کرد. عموماً جلیقه‌های زمستانی دارای آستر خز هستند تا در برابر سرما، گرمای درونی خود را حفظ کنند. درصورتی‌که جلیقه‌های تابستانی لایه‌های درونی گرمایشی نداشته و از جلیقه‌های زمستانی خنک‌تر هستند.
  • استفاده برای تبلیغات: برخی از شرکت‌ها و تأسیسات از جلیقه‌های خبرنگاری به‌عنوان راهی برای تبلیغ برند خود استفاده می‌کنند. در این روش لوگو و نام برند بر روی قسمت پشتی و حتی بر روی قسمت سینه جلیقه‌ها چاپ شده و خبرنگاران از این جلیقه‌ها برای انجام فعالیت‌های خود بهره می‌برند. این روش تبلیغات غیرمستقیم در سطح شهر هزینه پایین‌تری از تبلیغات بیلبوردی داشته و به همین دلیل از ویژگی‌های مهم جلیقه خبرنگاری محسوب می‌شود.

ویژگی‌های استفاده از جلیقه خبرنگاری

سؤالات متداول ویژگی جلیقه خبرنگاری

انواع جلیقه خبرنگاری چه نام دارند؟

جلیقه‌های خبرنگاری به دو نوع رایج تقسیم‌بندی می‌شوند که عبارت‌اند از: جلیقه چهار جیب خبرنگاری و جلیقه هشت جیب خبرنگاری. این دو مورد اشتراکات بسیاری با یکدیگر دارند؛ اما مهم‌ترین تفاوت آن‌ها به تعداد جیب‌ها و فضای نگهداری از تجهیزاتشان باز می‌گردد.

ویژگی‌های جلیقه خبرنگاری در چه مواردی خلاصه می‌شوند؟

جنس و کیفیت، تنوع رنگ، دست‌وپاگیر نبودن هنگام استفاده، قابل‌استفاده بودن در فصول مختلف، قابل‌استفاده برای تبلیغات غیرمستقیم شهری، داشتن فضای کافی برای حمل تجهیزات و…

دو مورد از مهم‌ترین ویژگی‌های جلیقه خبرنگاری چیستند؟

برخورداری از جیب‌های متعدد و جادار و دست‌وپاگیر نبودن جلیقه‌های خبرنگاری دو مورد از مهم‌ترین ویژگی‌های این جلیقه‌ها به‌حساب می‌آیند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *