مقالات

  لباس بادگیر چیست؟

لباس بادگیر چیست

افرادی که در هنگام انجام کار با خطرات متعددی روبرو شده و باید از خود محافظت کنند، به لباس‌ها و ابزارهای مناسبی برای این امر احتیاج دارند. یکی از مواردی که از افراد در برابر بروز خطرات مختلف محافظت می‌کند، لباس کار و لباس بادگیر نام دارد. این لباس که بیشتر آن را به‌عنوان نوعی لباس برای کار می‌شناسند، انواع مختلفی داشته و در موقعیت‌های گوناگونی از آن استفاده می‌شود.

در این مطلب می‌خواهیم درباره انواع لباس‌های بادگیر، ویژگی‌های آن‌ها و تفاوت‌هایشان سخن بگوییم. پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای مطلب ما را همراهی کنید… برای مشاهده و اطلاعات بیشتر راجب لباس کار زمستانی و بادگیر شلوار می توانی  وارد صفحه مربوط به آن شوید.

معرفی بر لباس بادگیر 

در پاسخ به این سؤال می‌توان گفت: بادگیرها لباس‌هایی هستند که از افراد در برابر خطرات محیطی محافظت می‌کنند. بادگیرها انواع گوناگونی داشته و در بسیاری از مشاغل از آن استفاده می‌شود. شاید تاکنون افراد بسیاری را در مشاغل باغبانی، آتش‌نشانی، مهندسی و… دیده باشید که از لباس‌های مخصوص بهره می‌برند؛ یکی از انواع این لباس‌های مخصوص بادگیر نام دارد.

ناگفته نماند که بادگیرها جنس‌های متعددی مانند پلی‌استر، شمعی و… دارند. بادگیرهایی که از پارچه شمعی در تولید آن‌ها استفاده می‌شود، در برابر نفوذ آب مقاوم بوده و بهترین انتخاب برای کسانی هستند که در مناطق بارانی مشغول به کارند.

لباس بادگیر

انواع متنوع بادگیرها

در بخش قبل درباره جنس این لباس‌های کار سخن گفتیم؛ در واقع جنس‌های گوناگونی که در تولید بادگیرها به کار می‌رود، آن‌ها را از یکدیگر متمایز می‌سازد. همچنین بادگیرها در دو نوع زمستانه و تابستانه به تولید می‌رسند تا افراد بتوانند در آب‌وهوای سردوگرم از آن‌ها بهره ببرند.

نوع طراحی و دوخت بادگیرها نیز در بالابردن تنوع آن‌ها بسیار مؤثر است. با این تفاسیر، فرقی نمی‌کند چه سلیقه‌ای داشته باشید؛ چرا که لباس‌های بادگیر طیف گسترده‌ای از سلایق و نیازهای مختلف را پوشش داده و دستانتان را برای انتخاب باز می‌گذارند. در بخش‌های بعد درباره انواع بادگیرها بیشتر صحبت خواهیم کرد.

تفاوت بادگیر زمستانه و تابستانه

بسیاری از افراد به تفاوت بین دو بادگیر زمستانه و تابستانه آگاه نیستند. به‌طورکلی انواع زمستانه بادگیرها از پارچه‌های گرمایشی تولید شده و در قسمت داخلی دارای خز هستند. این ویژگی گرما را درون بادگیر نگه داشته و از افراد در برابر سرما محافظت می‌کند.

درصورتی‌که بادگیرهای تابستانه از پارچه‌های نازک‌تر تولید شده و قسمت درونی آن‌ها آستر ندارد؛ به عبارتی دیگر انواع تابستانه بادگیرها به‌صورت یک‌لایه به تولید می‌رسد تا قابلیت جریان هوا داشته باشد.

تفاوت بادگیر زمستانه و تابستانه

بادگیر سبک و ویژگی‌های آن

همان‌طور که از اسم این نوع بادگیر نیز مشخص است، کم‌حجم و کم‌وزن بودن از ویژگی‌های اصلی آن است. این بادگیر فضای کمی را اشغال کرده و به‌راحتی می‌توان آن را حمل کرد. بادگیرهای سبک عموماً از یک‌لایه تشکیل شده و در قسمت درونی آن‌ها آستری به کار نرفته است.

این امر بر روی وزن و حجم آن‌ها تأثیر زیادی دارد. از بادگیرهای سبک در فصل بهار و اوایل پاییز که آب‌وهوا هنوز به سردی زمستان نیست، می‌توان استفاده کرد. ناگفته نماند که این نوع از بادگیرها برای انجام فعالیت‌های ورزشی گزینه بسیار مناسبی هستند. ازآنجایی‌که در هنگام ورزش بدن دچار تعریق می‌شود، استفاده از لباسی که جریان هوا در آن وجود دارد بسیار حائز اهمیت است.

 ست بادگیر و شلوار

یکی دیگر از انواع بادگیرها، ست شلوار و بادگیر است. این ست لباس بیشتر توسط افرادی مورداستفاده قرار می‌گیرد که مشغول به انجام فعالیت در فضای آزاد هستند. مشاغلی مانند باغبانی، کارگران ساختمان، آتش‌نشانی و… می‌توانند از این ست بهره ببرند. ست بادگیر و شلوار، کارگران را از خطرات محیطی دورنگه داشته و همچنین از آن‌ها در برابر سرمای زمستان نیز محافظت می‌کند.

 لباس بادگیر نمدی

یکی از انواع بادگیرها، بادگیر نمدی نام دارد. قسمت داخلی این بادگیرها از جنس نمد دوخته شده و کاربردهای زیادی دارد. بادگیر نمدی نه‌تنها از افراد محافظت می‌کند، بلکه لباسی سبک بوده و حرکت افراد را با مشکل روبرو نخواهد کرد. در نتیجه با پوشیدن بادگیر نمدی احساس راحتی خواهید داشت و می‌توانید بدون هیچ مشکلی به فعالیت بپردازید.

از دیگر ویژگی‌های بادگیرهای نمدی می‌توان به قابلیت گرمایشی آن‌ها اشاره کرد. در واقع آستر نمدی گرما را درون بادگیر نگه داشته و اجازه نفوذ سرما به داخل بادگیر را نمی‌دهد. بادگیر نمدی یکی از بهترین گزینه‌ها برای استفاده در آب‌وهوای سرد و زمستانی است.

بادگیرهایی از جنس پلی‌استر

پلی‌استر از انواع پارچه‌هایی است که در تولید بادگیرها از آن بهره می‌برند. این پارچه با مقاومت بالایی که دارد می‌تواند گزینه خوبی برای مشاغل سخت باشد؛ چرا که در برابر فعالیت‌های دشوار و طاقت‌فرسا مقاوم بوده و به‌راحتی آسیب نمی‌بیند.

ناگفته نماند که بادگیر پلی‌استری، مانند سایر گزینه‌ها سروصدا نداشته و خش‌خش نمی‌کند. از دیگر ویژگی‌های بادگیرهای پلی‌استری می‌توان به ضدچروک بودن آن‌ها اشاره کرد. همچنین این نوع از بادگیرها معمولاً به‌صورت ضد رطوبت طراحی شده و به تولید می‌رسند. بادگیرهای پلی‌استری از تعریق بدن جلوگیری کرده و می‌توان از آن‌ها برای کار، ورزش و… استفاده کرد.

خرید انواع لباس‌های بادگیر

تاکنون با انواع بادگیرها و ویژگی‌های آن‌ها آشنا شده‌اید. توجه داشته باشید که برای خرید بادگیر باید به چند نکته توجه کنید. قبل از هر چیز باید بدانید که به چه منظور قصد خرید این لباس را دارید؛ می‌خواهید از آن در هنگام کار بهره ببرید یا در هنگام ورزش.

نکته دوم به کیفیت لباس بازمی‌گردد. اگر گزینه انتخابی شما از کیفیت لازم برخوردار نباشد، نمی‌تواند پاسخگوی انتظاراتتان باشد. در نتیجه همیشه کیفیت را به کمیت ارجح بدانید. اگر قصد خرید لباس بادگیر را دارید، پیشنهاد می‌کنیم حتماً به تولیدی لباس کار ایمن ابزار نیک و محصولات آن نگاهی بیندازید.

سؤالات متداول لباس بادگیر

 لباس بادگیر چیست؟

لباس‌های بادگیر برای محافظت از افراد در برابر سرما و خطرات محیطی به تولید می‌رسند. این لباس‌ها جنس‌های مختلفی داشته و انواع متعددی نیز دارند که در مشاغل مختلف از آن‌ها استفاده می‌شود.

تفاوت بادگیر تابستانه و زمستانه در چیست؟

بادگیرهای تابستانه از پارچه‌های به نسبت نازک تولید می‌شوند و آستر داخلی ندارد. اما بادگیرهای زمستانه پارچه‌های گرمایشی و آسترهای داخلی گرم به تولید می‌رسند تا گرما را در خود حفظ کنند.

ویژگی‌های بادگیر پلی‌استری چیست؟

پلی‌استر پارچه‌ای بادوام و مقاوم بوده و ضدچروک نیز هست. به طور معمول بادگیرهای پلی‌استری را به‌صورت ضد رطوبت طراحی می‌کنند. ناگفته نماند که بادگیر پلی‌استری از تعریق نیز جلوگیری می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *